kayhan.ir

کد خبر: ۴۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال


چراغ سبز سرمربی تیم ملی به کریمی و پاسخ رد به رحمتی
کارلوس کی‌روش گفت که درهای تیم ملی به روی علی کریمی باز است. او همچنین از عدم دعوت از سیدمهدی رحمتی به تیم ملی سخن گفت.کارلوس کی‌روش که به سوالات یک برنامه رادیویی پاسخ می‌داد، در پاسخ به این پرسش که آیا علی کریمی هنوز شانس حضور در تیم ملی و بازی در جام جهانی را دارد یا نه گفت: درهای تیم ملی به روی کریمی باز است.سرمربی تیم ملی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا مهدی رحمتی در نهایت به اردوی تیم ملی ایران دعوت می‌شود یا خیر، اظهار کرد: من کسی بودم که همواره قدردانی فراوانی از زحمات رحمتی داشته و دارم. او احتمالا بهترین دروازه‌بان حال حاضر ایران است. اما لازم است مطلبی را که پیش از این هم گفته بودم را تکرار کنم. برخی بازیکنان نگرشی اشتباه دارند که فکر می‌کنند لباس تیم ملی متعلق به آن‌هاست. چیزی که سعی کردم به بازیکنانم بگویم این است که قدر پیراهن و لباس مقدس ملی را بدانید و این لباس مال هیچ کس نیست. من هیچ گاه دستاوردها را فراموش نمی‌کنم. اما این مسئله، یک مسئله شخصی نیست.او در پاسخ به این سوال که پس با این اوصاف رحمان احمدی و دانیل داوری دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی خواهند بود، گفت: بله، اما تا زمانی که لیست تیم ملی اعلام نشود و تا زمانی که به برزیل نرویم این سوال شما پاسخش مشخص نخواهد بود.
صعود الکویت با گلزنی نکونام
در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا چهار دیدار برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین بازیها تیم الکویت که جواد نکونام را در اختیار داشت موفق شد با یک گل در ورزشگاه خانگی خود الشرطه عراق را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.تک گل الکویت را در این دیدار جواد نکونام در دقیقه‌ 63 به ثمر رساند.الکویت با این پیروزی به مرحله بعد راه یافت تا در این مرحله به مصاف لوکوموتیو ازبکستان برود.این تیم کویتی در صورت پیروزی برابر نماینده ازبکستان به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا راه خواهد یافت.
قلعه‌نویی: جباری نه، مبعلی را می‌خواهیم
سرمربی استقلال می‌گوید هنوز تصمیم قطعی برای جذب بازیکن کمکی برای لیگ قهرمانان آسیا نگرفته است، اما خواهان جذب دو، سه بازیکن برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است.امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد تیمش با گرفتن چند بازیکن جدید می‌خواهد در رقابت‌های آسیایی حاضر شود؟ بیان کرد: واقعیت این است که هنوز تصمیمی برای این مساله نگرفته‌ایم. به هر حال مشکلاتی داریم و یکی از آنها کمبود بازیکن است، اگر بتوانیم یکی ، دو بازیکن را جذب کنیم تا حد زیادی مشکلاتمان حل می‌شود. یکی از این بازیکنان ایمان مبعلی است. ان‌شاءالله دو، سه بازیکن بگیریم مشکلمان حل می‌شود. گویا تا دو، سه بازیکن هم می‌توانیم بگیریم.او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که جباری برای رقابت‌های آسیایی به تیمش اضافه می‌شود؟ عنوان کرد: نه چنین چیزی شایعه است.
مایلی کهن: آقای کی روش همیشه خواب است
محمد مایلی کهن سرمربی اسبق تیم ملی در تازه ترین انتقادات خود از کارلوس کی روش گفت: من فکر می‌کردم هنوز در تعطیلات کریسمس به سر می‌برد. کمتر او را زیارت می‌کنم و زمانی هم که در ایران تشریف دارند، خواب هستند. آیا او بیدار شده است؟ من همیشه او را خواب آلود دیده‌ام. یک صحنه هم تلویزیون نشان داد که خواب بود. وی ادامه داد: آیا در موزامبیک هم که خود کی‌روش در آنجا به دنیا آمده هست کسی تیم ملی را اینگونه آماده می‌کند؟ به نظر من تیم ملی خودش دوست ندارد با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند و فرصت را خود آقای کی‌روش از دست می‌دهد و این صحبت‌ها دیگر فرافکنی است، چراکه هزینه‌هایی که در سال‌های اخیر برای فوتبال ما شده با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست.
خداداد هم منتقد سرمربی تیم ملی شد
اما روز گذشته تنها مایلی کهن نبود که به انتقاد از کی روش پرداخت، خداداد عزیزی نیز در مصاحبه ای اظهارداشت: کي‌روش صحبت از قانون مي‌کند ما که نه خوانده‌ايم و نه شنيده‌ايم، مگر ايشان چه قانوني دارد که گفته است قانون را من نوشته‌ام، شايد قانون يک ... قانون دو ... قانون کي‌روش من با صداي بلند مي‌گويم اگر کي‌روش در فوتبال دنيا خدا هم باشد من طرف قلعه‌نويي هستم. براي حرف‌هايم دليل دارم، امثال قلعه‌نويي و دايي براي فوتبال ايران زحمت کشيده‌اند. امثال کي‌روش مي‌آيند و مي‌روند، امير قلعه‌نويي در درجه اول ايراني است و در درجه دوم پيشکسوت فوتبال ايران است. امير يکي از موفق‌ترين مربيان تاريخ فوتبال ايران بوده است و حتي دشمنان او هم اين را مي‌دانند. من متاسفم براي کساني که قلعه‌نويي را ول کرده‌اند و چسبيده‌اند به کي‌روش.
بازگشت حسینی به تهران
سيدجلال حسيني مدافع تيم فوتبال پرسپوليس که مورد توجه يک تيم قطري قرار گرفته بود پس از بازي مقابل سپاهان سفري به قطر داشت اما اين بازيکن پس از حضور در قطر به تهران بازگشت.