kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۵
وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس مونیخ دیدار کردند

کری: تحریم‌های کنونی علیه ایران ادامه پیدا می‌کند

وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه پنجاهمین اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کردند.
وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه پنجاهمین اجلاس امنیتی مونیخ دیدار و گفت‌وگو کردند.
جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تائيد دیدار ظریف و کری در حاشیه اجلاس مونیخ در صفحه توئیتر خود از ارائه جزئیات بیشتر در مورد این دیدار خودداری کرد.
در عین حال خبرگزاری رویترز درباره جزئیات این دیدار اعلام کرد که جان‌کری به همتای ایرانی خود گفته است که آمریکا به اعمال تحریم‌های موجود علیه ایران ادامه خواهد داد.
گزارش رویترز درباره محتوای دیدار ظریف و کری در حالیست که وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست مونیخ با جان کری، وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و در این دیدار درباره ادامه مذاکرات هسته‌ای و نشست آتی ایران و 1+5 مذاکره و رایزنی شده است.
وزارت امور خارجه با انتشار این اطلاعیه تاکید کرد: هرگونه خبرسازی درباره محتوای این دیدار و گفت‌وگوی انجام شده دقیق نیست و مورد تایید وزارت امور خارجه قرار ندارد.
به گزارش ایرنا وزیر امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرد دیدار با همتای آمریکایی در حاشیه نشست امنیتی مونیخ به درخواست جان کری انجام شده است.
دکتر ظریف در مورد این دیدار که در محل اقامت وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این دیدار برخی مسائل کلی مرتبط با دور بعدی مذاکرات ایران با 1+5، در مورد نحوه پیگیری بحث هسته‌ای و شروع و ادامه مرحله بعدی مطرح شد. بحث‌های کلی که نیاز است در ابتدا مطرح شود برای اینکه دنبال بشود، در همه موارد هم در واقع این بحث‌ها را با شفافیت براساس حقوق مردم ایران و ضرورت رسیدن به یک راه‌حل قابل قبول مبتنی بر رعایت حقوق مردم و طرفهای مذاکره مطرح کردیم.