kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۰۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
امیرعبداللهیان:

استفاده ابزاری از تروریسم دامن حامیان آن را خواهد گرفت

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه، یمن و عراق با فوریت متوقف نشود، اقدام بعدی تروریست‌ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه چهل و دومین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت درباره بحران سوریه تصریح کرد که سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد.
وی اضافه کرد: سخن از ایجاد منطقه حائل و پرواز ممنوع تکرار خطاهای قبلی است.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه بدون تردید این افکار کمکی به امنیت و ثبات منطقه نمی‌کند، اظهار داشت: برای تحقق راه‌حل سیاسی در سوریه، کنترل مرزهای همسایگان سوریه و عدم اجازه و یا تسهیل تردد تروریست‌ها یک ضرورت است.
معاون وزیر خارجه ایران تصریح کرد: اگر خطای استفاده ابزاری از تروریسم در منطقه از جمله در سوریه، یمن و عراق با فوریت متوقف نشود، اقدام بعدی تروریست‌ها علیه حامیان امروز خود، امنیت و ثبات منطقه ما را بیش از پیش متاثر خواهد ساخت.
وی با اشاره به تداوم حملات علیه یمن نیز افزود: حمله کشوری عرب علیه یک کشور عرب و حمله کشوری اسلامی علیه مردم بی دفاع یک کشور اسلامی دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ اسلامی منطقه، اتخاذ رویکرد خطای دیگر در منطقه است.
امیرعبداللهیان عنوان کرد: باید اجازه داد که سازمان ملل با تمرکز بر راه‌حل سیاسی و توجه به ضرورت توقف فاجعه انسانی در یمن، آینده سیاسی یمن را به دست مردم این کشور و با مشارکت همه گروه‌های یمنی و از طریق تکمیل روند سیاسی با روش‌های شناخته شده دموکراتیک محقق سازد.
دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه قطر
خبر دیگر این که حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان و «خالد بن محمد العطیه» وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کویت دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این ملاقات علاوه بر مناسبات دو جانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد رایزنی قرار گرفت.
وزیر خارجه قطر با تاکید بر نقش مهم مشورتهای منطقه‌ای، تروریسم را خطری جدی دانست و اضافه کرد که امنیت کشورهای منطقه مرتبط به هم بوده و همه از نا امنی منطقه متضرر خواهیم شد.
امیرعبداللهیان ضرورت همکاری بیشتر کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: دکتر ظریف با سفر به کویت و حضور در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی بار دیگر بر راهبرد دوستی، همکاری و همزیستی مبتنی بر برادری با کشورهای اسلامی منطقه تاکید کرد.
وی همچنین در دیدار با وزیر خارجه جیبوتی در خصوص تسهیل و تسریع در ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن تاکید کرد.
حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه در ادامه دیدارهای جانبی چهل و دومین اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت، با «التوهامی العبدولی» مسئول امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه تونس، «عبدالله محمدو» مدیر کابینه وزرات امور خارجه نیجر و «آدوم یارگوم» وزیر مشاور امور خارجه در امور جهان اسلام کشور کامرون بطور جداگانه دیدار کرد.