kayhan.ir

کد خبر: ۴۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
آیت‌الله نوری همدانی: 

پذیرش بازرسی مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای یک نوع ذلت است

استاد درس خارج حوزه گفت: دشمن عادت به زیاده‌خواهی و سلطه‌گری کرده است؛ پذیرش بازرسی مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای یک نوع ذلت است و برای ما نقص و عیب محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از دست‌اندرکاران تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از مواضع رهبر انقلاب درباره مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: یکی از اصول انقلاب این است که علما همواره پیشگام بودند، تبعید و زندان را به جان خریدند تا انقلاب پیروز شد.
وی حفظ عزت و عظمت اسلام و مسلمین را یکی از اصول مهم دانست و تصریح کرد: دشمن عادت به زیاده‌خواهی و سلطه‌گری کرده است؛ پذیرش بازرسی مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای یک نوع ذلت است و برای ما نقص و عیب محسوب می‌شود.
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به بازدید خود از مراکز هسته‌ای کشور، گفت: در دیدار با دانشمندان هسته‌ای گفتم بنده طلبه‌ای هستم که از حوزه آمدم تا دست شما را ببوسم چرا که سبب عزت و افتخار کشور شده‌اید؛ رهبر انقلاب نیز فرمودند اینها نور چشم ما هستند؛ دانشمندان هسته‌ای با جان و دل تلاش می‌کنند و بسیاری از آنها هفته به هفته خانه نمی‌روند و مشغول به کار هستند.
استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه مذاکرات و توافق احتمالی باید تنها در چارچوب مسئله هسته‌ای باشد، ابراز داشت: نباید بگذارند آنها پا را فراتر از این بگذارند.