kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۹۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲

شالیزارهای مازندران در برابر آفات و بیماری‌ها بیمه می‌شود

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی مازندران از گسترش چتر بیمه‌ای محصول برنج در سال جاری خبر داد و گفت که امسال طرح آزمایشی بیمه نوین تضمین تولید برنج در استان اجرا می‌شود.

حمید رضوی‌نیا افزود: با اجرای بیمه نوین تضمین تولید، برنج‌کاران می‌توانند محصول خود را در برابر آفات و بیماری‌ها نیز بیمه کنند.
وی با اظهار این که پیش از این محصول برنج با بیمه عمومی و تضمین تولید در برابر عوامل قهری و طبیعی بیمه می‌شد، گفت: شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های مستمر در مازندران زمینه‌ساز بسیاری از آفات گیاهی همچون بلاس است و با بیمه نوین تولید محصول برنج به صورت تکمیلی بیمه می‌شود.
رضوی‌نیا افزود: پرداخت تمامی خسارت غیرطبیعی برنج به غیر از مرحله خزانه به میزان 70 تا 80 میلیون ریال در هر هکتار از جمله تعهدات شرکت بیمه محصولات کشاورزی در بیمه نوین تضمین تولید به شمار می‌رود.
وی همچنین اعلام کرد که از ابتدای فصل کشت برنج تاکنون 20 هزار هکتار از شالیزار استان بیمه عمومی و تضمین تولید شد.
رضوی‌نیا وسعت شالیزارهای مازندران را 230 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: شالیکاران تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا با مراجعه به 64 مرکز خدمات کشاورزی، 23 شعبه اصلی بانک کشاورزی و 21 دفتر خدمات بیمه‌ای استان نسبت به بیمه شالیزارهای خود اقدام کنند.