kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۲۰
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

حوادث کوتاه از کشور

    مرگ 5 موتورسیکلت سوار
سرویس شهرستانها: بی‌مبالاتی و عدم توجه به مقررات، منجر به مرگ 5 موتورسیکلت سوار در 3 تصادف رانندگی شد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان گفت: یکی از تصادفات در منطقه امامزاده هاشم محور رشت به قزوین رخ داد که در این تصادف یک دستگاه موتورسیکلت به دلیل بی‌احتیاطی راکب 60 ساله موتور و عدم رعایت حق تقدم از سوی وی به شدت با خودرو پراید برخورد کرد که در این حادثه راکب موتور و سرنشین آن که همسر 58 ساله وی بود، در دم کشته شدند.
سرهنگ «مهیار رستگار» افزود: در حادثه دوم در محور ماسال- شاندرمن دو برادر 21 و 25 ساله سوار بر موتورسیکلت در اثر واژگونی موتورسیکلت مصدوم شدند و هر دوی آنان نیز به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باختند.وی ادامه داد: در تصادف سوم عدم توجه به جلو راننده سمند در محور فومن- صومعه‌سرا سبب بروز تصادف خودرو با موتورسیکلت شد که در این حادثه راکب 61 ساله موتورسیکلت در دم جان باخت.
سوداگر مرگ بر بالای دار
اردبیل- فارس: به گزارش روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، فردی که به جرم خرید و نگهداری مواد مخدر از نوع هروئین به میزان 990 گرم و از نوع شیشه به میزان 995 گرم از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اردبیل به اعدام محکوم شده بود، پس از تأیید حکم توسط دادستان کل کشور و مخالفت کمیسیون عفو با درخواست عفو در دو مرحله و النهایه نظر به موافقت رئیس قوه قضائیه با اجرای حکم آن طی مراحل شرعی و قانونی، اجرای حکم دیروز در زندان مرکزی اردبیل به اجرا گذاشته شد.
پایان کار پدر و پسر سارق
یزد- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری دو سارق حرفه‌ای داخل خودرو خبر داد و گفت: دو متهم دستگیر شده به 9 فقره سرقت وسایل داخل خودرو به ارزش 500 میلیون ریال اعتراف کردند.
سرهنگ علیرضا خالقی افزود: متهمان باشکستن شیشه خودروها اقدام به سرقت اموال و اشیای قیمتی داخل آنها می‌کردند.
به گفته وی این پدر و پسر سارق بازداشت و به دادسرا معرفی شدند.
گرانفروشی 44 میلیاردی
ساری- خبرنگار کیهان: مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران از رسیدگی به پرونده گرانفروشی کارخانه‌های متخلف آرد در این استان خبر داد.
مهدی عباسی میزان گرانفروشی انجام شده در این پرونده‌ها را معادل 44 میلیارد و 571 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این کارخانه‌ها در هر کیسه آرد مبلغ 4 هزار ریال افزایش قیمت (گرانفروشی) مرتکب شده‌اند که هیچگونه مجوز قانونی برای افزایش نرخ آرد از سوی هیچ مرجع صالحی صادر نشده بود.
وی تصریح کرد: پرونده صاحبان متخلف کارخانه‌های آرد در حال رسیدگی است و بزودی منتج به صدور احکام تعزیرات حکومتی می‌شود.
توقیف 81 کیلو مواد افیونی در همدان
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی همدان صبح روز شنبه از کشف 21 کیلوگرم هروئین و 60 کیلوگرم تریاک در این استان خبر داد.
سرتیپ مهدیان نسب گفت: در طی 2 عملیات جداگانه مقدار 21 کیلوگرم هروئین و 60 کیلو تریاک از اعضای 2 باند تهیه و توزیع مواد مخدر کشف شد.
وی افزود: با تلاش مجاهدانه مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان، در این عملیات 2 باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم، 10 نفر دستگیر و 4 دستگاه خودرو توقیف شد.
آتش در کارگاه نجاری
کرج- ایرنا: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرج گفت: انبار چوب یک کارگاه بزرگ نجاری در منطقه محمد شهر کرج شامگاه شنبه در آتش سوخت.
سید جواد موسوی افزود: این آتش‌سوزی حدود ساعت 20 و 45 دقیقه شنبه شب رخ داد که در اثر آن انبار این کارگاه با زیربنای 100 متر مربع به کام آتش رفت.وی ادامه داد: مهار این آتش‌سوزی حدود یک ساعت طول کشید اما در این حادثه به کسی آسیب وارد نشد.
وی ادامه داد: برآورد میزان خسارت وارده و علت آتش‌سوزی در دست بررسی است.
نجات چوپان از دست پلنگ
بجنورد-واحد مرکزی خبر: چوپانی که در کوه‌های بیدواز اسفراین مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود نجات یافت. مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی گفت: با تلاش امدادگران و نجاتگران این جمعیت چوپان برای مداوا به بیمارستان امام خمینی اسفراین منتقل شد.
شکوری‌نسب افزود: این چوپان که از ناحیه دست مورد حمله پلنگ قرار گرفته بود هم‌اکنون تحت مداواست و حال عمومی وی خوب است.
احشام قاچاق تحویل اداره دامپزشکی شد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان «البرز» قزوین گفت: با تلاش ماموران انتظامی این فرماندهی از 2 دستگاه کامیون ایسوز و 150 راس احشام قاچاق کشف شد.سرهنگ «ولی‌اله رسولی‌‌راد» افزود: عوامل گشت کلانتری 13 بیدستان شهرستان البرز، حین گشت‌زنی در عوارضی شماره 2 قزوین-تهران 2 دستگاه کامیون ایسوزو حامل احشام را جهت بررسی مدارک خودروها متوقف کردند.
وی افزود: با توجه به اینکه محموله فاقد هرگونه مجوز حمل و دامپزشکی بود، 150 راس احشام قاچاق در این 2 کامیون توقیف و خودروهای مذکور به همراه احشام به کلانتری دلالت و احشام با هماهنگی مراجع قضايی تحویل اداره دامپزشکی شهرستان البرز شد.
رسولی‌راد ادامه داد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد رانندگان متخلف، احشام مکشوفه را از شهر اردبیل بارگیری کرده و قصد انتقال آنها را به تهران داشتند.
توقیف محموله گوشی قاچاق میلیاردی
سرویس شهرستانها:  فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف 100 دستگاه گوشی همراه قاچاق به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال در شهرستان چرداول خبر داد.
سرتیپ علی دولتی در این باره گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی پل سیمره هنگام بازرسی از خودروهای عبوری این محموله قاچاق را کشف و ضبط کردند.وی افزود: این محموله از یکی از مرزهای غربی به مقصد استان‌های مرکزی کشور بارگیری شده بود.
فرمانده انتظامی استان ایلام ارزش ریالی این محموله را بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: متهم به همراه گوشی‌های کشف شده با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی استان شد
توقیف دانگ فنگ با 19 هزار قلم کالای قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی، روز شنبه به یک دستگاه تریلی کشنده «دانگ‌فنگ» که با محموله سویا از بندرعباس عازم زنجان بود مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی به پارکینگ ایستگاه منتقل کردند.
سرهنگ احمدی افزود: در بازرسی از این تریلی، 19 هزار قلم انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل: ‌لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک، قرص و پودر بدنسازی و کفش زنانه کشف شد.وی ارزش کالاهای کشف شده را بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال بیان کرد و گفت: در ارتباط با این پرونده دو متهم دستگیر و به گمرک استان معرفی شدند.