kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰
سازمان نظام پزشکی اعلام کرد

تشکیل پرونده ۳۰ پزشک زیرمیزی‌بگیر و مؤسسه درمانی متخلف

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: برای 17پزشک و 13 موسسه درمانی متخلف تشکیل پرونده شده است.

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس  افزود.آنچه مسلم است، هرگونه دریافت پول در مطب تخلف بوده و از مردم می‌خواهیم وجهی در مطب (زیر میزی ) نپردازند و در صورت بروز، از طریق سامانه 1690 به ما اطلاع دهند، باید در بیمارستان و با صدور صورتحساب، وجه رد‌و‌بدل شود.
وی افزود: در مورد دریافت غیرمتعارف تعرفه و دریافت وجه در مطب به جای بیمارستان 17 مورد در کل کشور ثابت شده که برای برخی از آنها حکم صادرشده و در سایر موارد در حال بررسی آن هستیم. در مواردی که ثابت شده در تهران 5 مورد از پزشکان بوده که تخلف آنها مشخص و میزان محرومیت از طبابت برایشان تعیین شده است.
به گفته جهانگیری، مردم باید بدانند در قبال وجهی که می‌پردازند حتما باید رسید دریافت کنند و تمام این اقدامات به منظور قطع رابطه مالی پزشک و بیمار است و به دنبال شفاف‌سازی این مسائل هستیم و نباید کوچکترین وجهی را خارج از مصوبات در مطب‌ها بپردازند.جهانگیری ادامه داد: 13 پرونده نیز در مورد دریافت تعرفه غیرمجاز از سوی مؤسسات درمانی بوده که پول دریافت‌ کرده‌اند که این مبالغ به مردم عودت داده شده و پرونده آنها در حال بررسی است.
معاون نظارت و برنامه‌‌ریزی سازمان نظام پزشکی افزود:  85 میلیون بار مراجعه در سال 93 فقط در تهران انجام شده که از این تعداد، پیش‌بینی خطا و تخلف نیز وجود دارد و علاوه بر اینکه به این خطاها رسیدگی می‌شود، باید خدمات خوبی که از سوی پزشکان ارائه می‌شود را نیز نادیده نگرفت.