kayhan.ir

کد خبر: ۴۵۵۰۷
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹

کشف 3 گور جمعی از مسلمانان مهاجر

منابع آگاه از کشف یک گور جمعی در مالزی خبر دادند که گمان می‌رود حدود 100 جنازه از مهاجران روهینگیایی در آن دفن شده‌اند.

به گزارش ایرنا، این گور جمعی در نزدیکی شهر مرزی پادانگ در مرز ایالت پرلیس مالزی کشف شد. این شهر در مرز مالزی با استان سونگلا تایلند قرار دارد.به نوشته تارنمای استار، منابع آگاه اعلام کردند کماندوهای پلیس و تیم پزشکی قانونی مالزی از عصر جمعه گذشته وارد صحنه شده و در حال بررسی این گور جمعی هستند.
تاکنون محل دقیق این گور جمعی افشا نشده، اما به گفته یک افسر پلیس محل گور جمعی در منطقه‌ای واقع شده است که غیرنظامیان به آن دسترسی ندارند.پلیس تایلند نیز اواسط اردیبهشت ماه دو گور جمعی با بیش از 35 جسد در مناطق جنگلی و کوهستانی جنوب این کشور و در نزدیکی مرز مالزی کشف کرد که مربوط به مهاجران میانمار و بنگلادش بود.
تایلند و مالزی در سال‌های اخیر به یکی از مراکز اصلی قاچاق انسان تبدیل شده است، هرچند مقامات مالزی وجود گورهای جمعی در این کشور را پیش از این تکذیب کرده بودند.
کشف بازداشتگاه‌هایی که از آنها به عنوان کمپ مرگ نام برده می‌شود در جنوب تایلند و مرز مشترک این کشور با مالزی باعث شد وجود کمپ‌های مشابهی در خاک مالزی در اواسط اردیبهشت‌ به اخبار صدر رسانه‌های منطقه تبدیل شود، اما مالزی این امر را تکذیب کرد.
«عبدالکمال» رئیس پیشین باشگاه مسلمانان روهینگیا در تایلند که به پناهجویان کمک می‌کند، مدعی شده بود 80 درصد کمپ‌ها در مرز مالزی قرار دارد و مالزیایی‌ها به طور مستقیم در سندیکاهای قاچاق انسان دست دارند.
وی گفت: همواره به میانماری‌ها در خصوص سفر به مالزی هشدار داده و به آنها یادآور شده است در مسیر سفر هدف آدم‌ربایان قرار می‌گیرند، ولی آنها حرف‌های وی را باور نکرده‌اند.
گفته می‌شود تاکنون بیش از 500 نفر از افراد قاچاق شده در مرز تایلند و مالزی توسط قاچاقچیان انسان کشته و دفن شده‌اند.
هم‌اکنون 150 هزار مسلمان روهینگیایی که از تندروی بوداییان به تنگ آمده‌اند از دیار خود در میانمار فرار کرده و در اردوگاه‌های مالزی به سر می‌برند. این افراد نیز در مالزی تحت فشار دولت این کشور قرار دارند و هر از گاهی مقامات مالزی خواستار روشن شدن وضعیت آنها می‌شوند.
بسیاری از این افراد به وسیله کارفرمایان مالزیایی به کارهای سخت گرفته شده و همانند برده با آنها رفتار می‌شود.