kayhan.ir

کد خبر: ۴۴۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲

کاظمین میزبان یک میلیون زائر در سالروز شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع)

بیش از یک میلیون زائر به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در جوار حرم آن حضرت در کاظمین به عزاداری پرداختند.


به گزارش تسنیم، امروز به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، شهر کاظمین حال و هوای دیگری دارد؛ هزاران زائر خارجی و صدها هزار زائر عراقی سواره و پیاده خود را به این شهر رساندند تا عشق و ارادت ویژه خود نسبت به امامان معصوم را به رخ جهانیان بکشند و به تروریست‌های فعال در عراق نیز بگویند که با ایجاد رعب و وحشت نمی‌توانند این رشته محبت را پاره کنند.
دیروز و روزهای قبل از آن، حدود 75 هزار نیروی امنیتی عراق در خیابان‌های اصلی بغداد و مسیرهای منتهی به کاظمین مستقر شدند تا جلوی هرگونه عملیات تروریستی احتمالی را بگیرند.
دیروز (چهارشنبه) منابع بیمارستانی عراق از شهادت 9 نفر از زائران امام موسی کاظم(ع) و زخمی شدن بیش از 20 نفر بر اثر انفجار انتحاری خبر دادند. سه‌شنبه گذشته نیز زائران در حال حرکت به سمت حرم امام موسی کاظم(ع) در بغداد هدف انفجار بمب قرار گرفتند که طی آن چهار زائر شیعه شهید و 12 تن دیگر زخمی شدند. حمله خمپاره‌ای تکفیری‌ها به منطقه «باب‌الشام» در شمال بغداد نیز دو شهید و چهار زخمی بر جای گذاشت.
دیروز همچنین از عراق خبر رسید، نیروهای دولتی توانستند در مناطق شمالی «فیصل خالو عبدالوهاب العبلی» فرمانده داعش در کوه‌های «حمرین» (استان صلاح‌الدین) را به هلاکت برسانند. العبلی از افسران اطلاعاتی رژیم «صدام» بود.
سازمان ملل نیز اعلام کرد، درگیری‌های داخلی در عراق بیش از دو میلیون و 800 هزار نفر از مردم این کشور را آواره کرده است.
خبر دیگر اینکه، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا، یک بار دیگر اعتراف کرد، گروه‌های تروریستی «داعش» و «القاعده» حاصل لشکرکشی آمریکا به خاورمیانه هستند.