kayhan.ir

کد خبر: ۴۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۸

سر متروی اهواز از سفر دولت بی‌کلاه ماند

علی‌رغم وعده رئیس جمهور بر رفع مشکلات مالی پروژه قطار شهری اهواز همچنان این پروژه با مشکلات خود دست به گریبان است.

اهواز- خبرنگار کیهان:
علی‌رغم وعده رئیس جمهور بر رفع مشکلات مالی پروژه قطار شهری اهواز همچنان این پروژه با مشکلات خود دست به گریبان است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در این باره گفت:‌ برای حل مشکل فاینانس قطار شهری اهواز یک بانک ایرانی باید شهرداری اهواز را به عنوان عامل بپذیرد تا بتواند با طرف خارجی LCها را بازگشایی و قراردادها را منعقد کند و از آنجا که بانک ایرانی طرف حساب ما (بانک تجارت) است و این بانک نیز اعلام کرده تضمین شهرداری برای ما کافی نیست، پروژه متروی اهواز از سال 88 تاکنون بلاتکلیف مانده است.
عباس هلاکویی در آخرین جلسه‌ای که در تهران برگزار شد، بانک تجارت متنی را تهیه و اعلام کرد در صورت امضای این متن توسط وزیر کشور، تضمین شهرداری را می‌پذیریم.
وی افزود:‌ اگر در سفر اخیر رئیس‌جمهور به خوزستان درخواست‌نامه این بانک از سوی وزیر کشور پذیرفته شده است، تاکنون به صورت مکتوب به سازمان قطار شهری اهواز ابلاغ نشده که بتوانیم به آن استناد کنیم. هلاکویی اظهار داشت:‌ اگر این نامه از سوی وزیر کشور امضا شده باشد دیگر بانک در این رابطه بهانه‌ای نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز همچنین گفت: گشایش ‌LC به ما اجازه می‌دهد که از خارج از کشور تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنیم.
هلاکویی در خصوص اهمیت گشایش اولین ‌ LC یادآور شد: چین قول داده از زمان گشایش ‌LC و استقرار تجهیزات در اهواز، طی 8 ماه فاز اول متروی اهواز را تحویل دهد.
وی پیشرفت کار در بخش ساختمانی فاز اول را 90 درصد عنوان کرد. ‌