kayhan.ir

کد خبر: ۴۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
مشاور رفاهی وزیر آموزش و پرورش خبر داد

کارت خرید تا سقف 300 هزار تومان برای فرهنگیان

مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش از اعطای کارت خرید کالا موسوم به «فرهنگ» به فرهنگیان شاغل و بازنشسته خبر داد.
مشاور اقتصادی و رفاهی وزیر آموزش و پرورش از اعطای کارت خرید کالا موسوم به «فرهنگ» به فرهنگیان شاغل و بازنشسته خبر داد.
روح‌الله عالمی در گفت‌وگو با مهر گفت: طرح فرهنگ با کمک بخش خصوصی، بانک سرمایه و مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان به منظور افزایش امکانات رفاهی و معیشتی فرهنگیان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: در این طرح، کارت فرهنگ در قالب کارت‌های شتاب از طریق بانک سرمایه برای فرهنگیان به عضویت در آمده در این طرح صادر می‌شود و آنها می‌توانند اقلام اساسی مورد نیاز خود همچون روغن، چای، قند و شکر، گوشت و... را با میانگین تخفیف 26 درصدی از فروشگاه‌های تعریف شده برای این کار خریداری کنند.به گفته عالمی، تا پایان سال این طرح در تهران و چهار شهر مازندران به عنوان شهرهای پایلوت به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و پس از آن کارت مورد نیاز برای تمامی فرهنگیان شاغل یا بازنشسته در سال جدید صادر خواهد شد.
مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: فرهنگیان می‌توانند کالاهای خود را از فروشگاه‌هایی  تحت عنوان «فراز» که هفته آینده نخستین مورد از این فروشگاه‌ها در تهران و مازندران بازگشایی خواهد شد خریداری کنند.
وی در ادامه افزود: کارت‌های فرهنگ برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان به صورت علی‌الحساب صد هزار تومان شارژ می‌شود و هزینه‌های صدور کارت توسط بانک از همین میزان شارژ کم خواهد شد و اعضای صندوق لازم نیست برای صدور کارت هزینه‌ای پرداخت کنند.
عالمی ادامه داد: تمامی معلمان اعم از شاغل و بازنشسته می‌توانند ماهانه یک بار با کارت‌های فرهنگ کالاهای اساسی مورد نیاز خود که سقف اعتبار آن حدود 300 هزار تومان است، از فروشگاه‌های فراز خریداری کنند.وی درباره نحوه عضویت معلمان در طرح فرهنگ گفت: تمامی فرهنگیان می‌توانند از هفته آینده فرم‌های مربوط به عضویت را از روی سایت صندوق ذخیره فرهنگیان برداشته و مشخصات خود را پس از پر کردن فرم‌ها به ما اعلام کنند.
عالمی درباره تغییر اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: در حال حاضر منتظر اعضای هیئت امنا برای امضای اساسنامه جدید هستیم.