kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۰

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز

* از مسئولین دولت شنیده می‌شود که سخن از بازگشایی لانه جاسوسی آمریکا به میان می‌آورند، در صورت صحت باید بدانند با این سخنان علاوه بر اینکه از چشم ملت می‌افتند، مرتکب گناه نابخشودنی نیز می‌شوند. 
علیمردانی
* رهبر انقلاب قبل از مذاکرات و بعد از مذاکرات ژنو بارها و بارها به طور مستند فرمودند که ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و اگر یک گام به عقب برداریم آنها چندین گام به جلو می‌آیند. ملت ایران حاضر نیست اهانت‌ها و اظهارات بیجای چند یانکی را به عنوان مدعیان جهان بپذیرد و بیش از این تحقیر و توهین را تحمل نمی‌کند. شاید برای برخی افراد این حرف‌ها عادی و نوعی مذاکره باشد ولی ملتی که بیش از سی و چند سال توی دهن آمریکا زده و به حقوق قانونی خود رسیده و هزینه آن را نیز پرداخته بیش از این توهین را نمی‌پذیرد. آیا هم غنی‌سازی را که ماحصل خون بسیاری از شهدا و دانشمندانمان پای چرخش سانتریفیوژهاست تعطیل کنیم و هم آب سنگین اراک را و هم شاهد بازدیدهای سرزده و این همه توهین روی میز مذاکره باشیم؟ 
طالعی
* عدم حضور ایران در ژنو 2 که با حضورکسانی می باشد که دستشان به خون مردم سوریه، عراق، افغانستان و پاکستان آلوده است برگ برنده ایران است. بعضی وقت‌ها حماقت دشمنان موجب عزت می‌شود. این بار نیز نیاز به ایران در مذاکرات ژنو بیشتر شد چرا که چرخ‌های این نشست لنگ می‌زند. خداوند بر درجات امام راحل(ره) بیفزاید که برخی کشورها و دول غرب را به گرگ‌ها تشبیه فرمود که منتظر فرصتی هستند تا یکدیگر را بدرند. حالا نیز همین امر حاکم بر قضایاست و دیری نیست که با پرورش تروریست‌ها نتیجه عکس بگیرند و تا چند صباح دیگر اول سر حکام عربستان را می‌برند و بعد نوبت دیگر درندگان خواهد رسید. کمی به تاریخ بنگریم.
محمودی
* مخالفت با حضور ایران در اجلاس ژنو 2 توسط آمریکا و فشار به دبیرکل سازمان ملل برای پس گرفتن دعوت از ایران حکم تحریم جدید علیه ایران را دارد. دولتمردان در این رفتارهای تحقیرآمیز آمریکایی‌ها و تصورات خوش‌بینانه خودشان تامل کنند. این اقدام آمریکا پس از پذیرش تعلیق غنی‌سازی بار دیگر سخن امام راحل را به یاد می‌آورد که فرمودند اگر در مقابل استکبار یک قدم عقب بنشینید چند قدم جلو می‌آید.
7873---0912 و 7510---0939
* آمریکای جهانخوار دائم بر طبل دموکراسی می‌کوبد و آن را به رخ جهانیان می‌کشد اما وقتی دولت سوریه تن به انتخابات می‌دهد آمریکا از این طرح فرار می‌کند. اکثریت مردم سوریه مدافع سرسخت بشار اسد می‌باشند و غرب به خوبی می‌داند که وقتی کار به انتخابات بکشد بازنده آمریکاست و دموکراسی در اینجا معنی و مفهومی برای جهانخواری چون آمریکا ندارد.
نصیری
* وقتی آدم می‌خواند که سایت حامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که باید مصالح نظام را تشخیص دهد دعوت از یک گروه موسیقی آمریکایی را با افتخار موجب آب شدن یخ‌های رابطه ایران و آمریکا و نویدبخش هوای تازه در هنر و فرهنگ ایران می‌داند، گریه‌اش می‌گیرد که چقدر افکار آنها کوتاه است. آمریکا نمی‌خواهد یخ رابطه آب شود فقط دنبال بردن اموال طرف مقابل و کوچک کردن آن نزد جهانیان است و دنبال وارد کردن فرهنگ آمریکایی است. آیا این افتخار دارد یا گریه؟!
یک شهروند
* وقتی تصویر بازرسان هسته‌ای را ابزار به دست در حال پلمب کردن تاسیسات هسته‌ای کشورمان از تلویزیون تماشا می‌کردم اشک در چشمانم جمع شد و گریه کردم.
5591---0912 و یک شهروند خوزستانی
* چه طور ادعا می‌شود که قیمت انشعاب برق افزایش نیافته است؟ با اطمینان کامل عرض می‌کنم شهروندان با 400 درصد قیمت بالاتر حق انشعاب جدید دریافت می‌کنند. خوب شد نمردیم و در زمان حیات با معنا و مفهوم اعتدال آشنا شدیم.
5363---0914
* از مسئولین امر بپرسید چرا قیمت آرد را  دو نرخی کردند که مجددا دلالان سود کلان به جیب بزنند؟
1725---0913
* از رسانه‌ها می‌خواهم درباره مشکلات مدارس شبانه‌روزی مناطق محروم که به علت عدم واریز سرانه جیره ‌غذایی در حال تعطیلی هستند گزارشی تهیه و منعکس نمایند تا شاید مسئولین امر تدبیری بیندیشند. این مدارس تنها امید دانش‌آموزان روستایی برای ادامه تحصیل هستند.
4167---0914
* رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که قیمت سفر عمره به نسبت سال قبل 20 درصد کاهش یافته است. از ایشان درخواست می‌شود صادقانه با ملت سخن بگویند. این 20 درصد کاهش قیمت به خاطر کم کردن 2 روز از سفر عمره (از 12 روز به 10 روز) و کاهش قیمت ارز نسبت به سال قبل است بنابراین نه تنها نسبت به سال قبل کاهش قیمت ندارد بلکه درصدی نیز افزایش یافته است.
محمد پنبه‌‌چی
* مگر چندی قبل مشاور ارشد رئیس‌جمهور اعلام نکرد طرح هدفمندی یارانه‌ها با شکست مواجه شده است؟ پس با چه هدفی می‌خواهند مرحله دوم را اجرا کنند؟
سوری از تهران
* پرداخت پنجاه میلیون تومان وام مسکن به زوج‌های جوان و عرضه سه تا چهار مرحله سبد کالا که هر مرتبه به تنهایی میلیاردها تومان هزینه دارد چگونه با خزانه خالی که آقای رئیس‌جمهور گفت جور در می‌آید. قرار بود دولت یازدهم راستگو باشد.
2731---0913
* 22 سال است محله قشلاق شهر سنندج بنا به تشخیص مسئولین در طرح فضای سبز قرار گرفته و اجازه هیچ‌گونه ساخت و سازی در آن را نمی‌دهند. درخواست ما این است که این طرح را عملی کنند و بعد از دو دهه ما ساکنین را از بلاتکلیفی بیرون بیاورند.
2540---0918
* دی ماه 91 برای یک دستگاه پراید 132 به صورت پیش‌فروش اقدام به ثبت‌نام کردم قرار بود اردیبهشت ماه امسال تحویل بدهند مدت 6 ماه است که خلف وعده کرده‌اند و خبری از تحویل نیست. جالب اینکه هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرند و از موضع بالا برخورد می‌کنند.
3702---0911
* انتصاب فتنه‌گران در وزارت علوم توسط وزیر این وزارتخانه علی‌رغم این که کارت زرد هم دریافت کرده نوعی دهن‌کجی به مجلس و نمایندگان است ما مردم سکوت بیش از این را از مجلس در مقابل این ترکتازی جایز نمی‌دانیم.
4958---0916
* میدان شهدا و خیابان‌های اطراف از جمله 17 شهریور در سال 1357 بیش از دو سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی نمود ولی آیا شهرداران محترم که از سال 58 تاکنون بر مسند شهرداری تکیه زده‌اند نباید یک نمادی درخور شأن این مکان نصب نمایند تا هر تازه‌واردی به حماسه‌آفرینی آن عزیزان سفر کرده پی ببرد، نمادی که از تابلوهای مروج مصرف‌زدگی بلندتر باشد. 
قاسم صادقی
* دو سال است شهرستان فردیس کرج تثبیت شده ولی از ادارات مستقل محروم است. فرمانداری دارد ولی شهرداری ندارد و درآمد آن باید به شهرداری کرج واریز شود چون 32 درصد درآمد کرج از شهرداری فردیس تامین می‌شود و شهرک سپاه که دو سال است تحویل شهرداری فردیس شده هیچ امکاناتی مثل مخزن زباله ندارد. به شورای شهر کرج هم مراجعه کردیم ولی کسی پاسخگو نیست.
عبدی
* طرحی با نام بازنشستگی پیش از موعد و با 25 سال سابقه به منظور بهبود وضعیت کسب و کار به مجلس ارجاع شد و در مجلس شورا هم تصویب شد ولی متاسفانه در دولت دهم در سال 92 بودجه آن مطرح نشد و الان هم برای این طرح بودجه‌ای از سوی دولت به مجلس پیشنهاد نشد. لذا سازمان تامین اجتماعی از اجرای مصوبات در این مورد سر باز می‌زند. ما که از کارکنان بنیاد هستیم و مشمول طرح می‌باشیم با وجود آن که رئیس بنیاد دستور پرداخت کلیه هزینه‌های این طرح را صادر کرده است ولی، متاسفانه تامین اجتماعی به دلیل استنکاف دولت از پرداخت، همه را مشمول آن کرده و ما را در تنگنا قرار داده است. لطفا رسیدگی شود.
3561---0912