kayhan.ir

کد خبر: ۴۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹

شیطنت العربیه در مصاحبه با ظریف

وزیر امور خارجه ایران در میزگردی در پاسخ به سوال شیطنت‌آمیز العربیه درباره حضور حزب‌الله در سوریه، واکنشی منفعلانه از خود نشان داد.
 وزیر امور خارجه ایران در میزگردی در پاسخ به سوال شیطنت‌آمیز العربیه درباره حضور حزب‌الله در سوریه، واکنشی منفعلانه از خود نشان داد.
شبکه تلویزیونی العربیه در حاشیه اجلاس داووس میزگرد ویژه‌ای با عنوان «چشم‌اندازهای نهایی حل بحران‌های خاورمیانه» با حضور شماری از وزرای خارجه منطقه خاورمیانه برگزار کرد.
محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران، ناصر جوده وزیر خارجه اردن، مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، غسان سلامه پژوهشگر در پاریس، ریچاردهاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا و احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در این نشست حضور داشتند.
ظریف در این نشست در پاسخ به سوال العربیه مبنی بر اینکه آیا از حزب‌الله می‌خواهید که نیروهای خود را از سوریه خارج کند، می‌گوید؛ من از همه نیروهای خارجی می‌خواهم از سوریه خارج شوند و از همه تلاش خود در این زمینه استفاده می‌کنیم تا سوری‌ها بتوانند درباره آینده خود تصمیم بگیرند. همچنین باید ارسال پول و سلاح به سوریه متوقف شود و ملت سوریه سرنوشت خود را مشخص کند و امیدواریم این راه‌حل در کنفرانس ژنو2 محقق شود.
وی درباره ادعای اعزام حزب‌الله و نیروهای شیعی از سوی ایران به سوریه نیز گفت؛ ما هیچ نیرویی را به سوریه اعزام نکردیم. حزب‌الله خود تصمیم گرفت و اعلام کرد با حضور در سوریه از لبنان دفاع می‌کند. اماکن مذهبی شیعه در سوریه از اهمیت زیادی برای شیعیان برخوردار است و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم به اماکن مذهبی شیعه متعرض شود. تعداد زیادی از این اماکن مذهبی در دمشق و نقاط دیگر سوریه وجود دارد.