kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
هشدار رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا

هر شهروند آمریکایی تا 10 سال آینده 75 هزار دلار بدهی خواهد داشت

رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا با اشاره به بدهی کلان آمریکا هشدار دادکه بودجه پیشنهادی اوباما موجب خواهد شد تا هر شهروند آمریکایی تا 10 سال آینده بیش از ۷۵ هزار دلار بدهی داشته باشد.


به گزارش تسنیم به نقل از اسپاتنیک، «مایک انزی» رئیس کمیته بودجه سنای آمریکا ضمن انتقاد از بودجه پیشنهادی دولت اوباما، تصریح کرد: «طرح بودجه پیشنهادی اوباما باعث خواهد شد تا هر آمریکایی طی ده سال آینده با بدهی 75 هزار دلاری روبه‌رو شود.»
این سناتور ارشد آمریکایی گفت: «دفتر بودجه کنگره برآورد کرده است که بدهی‌های آمریکا معادل 74 درصد کل اقتصاد این کشور است.»
دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز هشدار داده که در صورت ادامه روند کنونی، میزان بدهی‌های آمریکا تا سال 2050 میلادی به بیش از 250 درصد کل اقتصاد این کشور خواهد رسید!
بر اساس آمارهای وزارت خزانه‌داری آمریکا، میزان بدهی‌های این کشور به بیش از 18 هزار میلیارد دلار رسیده است. این رقم در سال 2009 میلادی که اوباما به قدرت رسید کمتر از 12 هزار میلیارد دلار بود.
هشدار  «مایک انزی » در مورد وضعیت اسف بار اقتصاد آمریکا در حالی مطرح می‌شود که  مانور مشترک دریایی آمریکا و کره جنوبی نیز از دیروز(جمعه) در شبه جزیره کره و با وجود مخالف‌های کره شمالی و قربانیان بحران اقتصادی در آ‌مریکا آغاز شد.
در این مانور 10 فروند کشتی جنگی کره جنوبی با حمایت هواپیماهای شناسایی و بالگردها شرکت کرده اند. یک فروند ناوشکن آمریکایی نیز به همراه بالگردهای نظامی این کشور در  این مانور مشارکت دارند. سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره تاکید کرد هدف اصلی از برگزاری این مانور ارتقای توانایی عملیاتی دو کشور متحد است.
آمریکا و کره جنوبی همچنین قصد دارند از روز دوشنبه  مانور سالیانه گسترده زمینی، هوایی و دریایی را به مدت 8 هفته اجرا کنند که در این مانور بیش از 200 هزار نیروی نظامی کره‌جنوبی و 3700 نظامی آمریکایی حضور خواهند داشت.
آمریکا سالیانه مانورهای نظامی مشترک زیادی را با متحدین خود در اروپا، آسیا و خاورمیانه انجام می‌دهد و میلیاردها دلار از جیب مالیات‌دهندگان آمریکایی صرف این مانورها می‌شود.