kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
در صورت ادامه محاصره از سوی رژیم صهیونیستی

آکسفام: بازسازی نوار غزه یک قرن طول خواهد کشید!

آژانس کمک‌رسانی «آکسفام» اعلام کرد، اگر محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل ادامه یابد بازسازی غزه بیش از یک قرن طول خواهد کشید.


به گزارش تسنیم به نقل از «رویترز»، آژانس بین‌المللی کمک‌رسانی آکسفام اعلام کرد: در صورت ادامه محاصره غزه توسط اسرائیل بازسازی مدارس، خانه‌ها و بیمارستان‌ها بیش از یک قرن طول خواهد کشید.
این موسسه افزود: نوار غزه به بیش از 800 هزار کامیون حامل تجهیزات ساختمانی نیاز دارد تا تاسیسات زیرساختی آسیب‌دیده از جنگ 50 روزه با اسرائیل بازسازی شود. در حالی که در طول ماه‌های گذشته کمتر از 25 درصد تجهیزات ساختمانی مورد نیاز نوار غزه وارد این منطقه شده است.
رژیم صهیونیستی پس از پیروزی حماس در انتخابات سال 2006 میلادی  نوار غزه را محاصره کرد، مصر و اسرائیل کنترل‌های شدیدی را در زمینه جابجایی کالاهای مختلف و افراد در نوار غزه اعمال می‌کنند و گذرگاه رفح که عمده معبر ورود کالا به این منطقه است تحت کنترل شدید قاهره قرار دارد.
کاترین اسویان دبیر منطقه‌ای آکسفام نیز در این باره تاکید کرد که هرچه محاصره نوار غزه بیشتر طول بکشد، زندگی‌های بیشتری در معرض خطر قرار خواهد گرفت. خانوارها طی شش ماه گذشته در خانه‌هایی بدون سقف، پنجره یا دیوار زندگی کرده‌اند. بسیاری از خانوارها تنها 6 ساعت در روز برق دارند و از دسترسی به آب نیز محروم هستند.
حدود 100 هزار نفر که بیش از نیمی از آنها کودک هستند، در اردوگاه‌های موقت یا پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند چرا که خانه‌های آنها خراب شده است. هزاران نفر دیگر نیز در ساختمان‌های آسیب‌دیده زندگی می‌کنند و با استفاده از پلاستیک خود را در برابر بارش باران، محافظت می‌کنند.
آکسفام یکی از بزرگترین سازمان‌های امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی است و متشکل از 15 سازمان از 98 کشور است.
توافق اردن و رژیم صهیونیستی
منابع اردنی از توافق اردن و رژیم صهیونیستی درباره اتصال  بحرالمیت به دریای سرخ خبر می‌دهند!
با امضای این توافقنامه رژیم صهیونیستی به دریای آزاد دسترسی پیدا خواهد کرد.
درگیری در رام‌الله
نیروهای رژیم صهیونیستی تظاهراتی را که توسط شهروندان فلسطینی در شهر «بلعین» در رام‌الله برگزار شده بود با استفاده از گازهای اشک‌آور متفرق کردند.
اقدامات تحریک‌آمیز صهیونیست‌ها علیه شهروندان فلسطینی و مقدسات مسلمانان خشم‌ شهروندان فلسطینی را برانگیخته است. شهرک‌نشینان صهیونیست چند روز پیش یک مسجد را در کرانه باختری آتش زدند.