kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم افزار خواستار شد

تدوین نقشه راه تولید و صادرات نرم‌افزار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار خواستار تدوین نقشه راه تولید و صادرات نرم‌افزار کشور شد و گفت: تولید نرم‌افزار به عنوان یک صنعت سبز در دنیا شناخته شده که باعث درآمدزایی بی‌نظیری در کشورها می‌شود.


محمدرضا طلایی  گفت: هم اکنون اگرچه کشور در زمینه تولید نرم‌افزار پیشرفت‌های مناسبی داشته است، اما هنوز مشکلات فراوانی پیش روی صادرکنندگان و تولیدکنندگان این رشته قرار دارد که به نظر می‌رسد دولت باید توجه بیشتری به حل و فصل آنها داشته باشد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار افزود: تصمیم‌گیری در مورد تولید و صادرات نرم‌افزار نیازمند تدوین نقشه راه این صنعت است و این در شرایطی است که در دنیا، صنعت آی‌تی و تولید نرم‌افزار را به عنوان یک صنعت سبز می‌شناسند که علی‌رغم اینکه از منابع طبیعی استفاده نمی‌کند، تخریب محیط زیست را نیز در پی ندارد و تنها حاصل اندیشه متخصصانی است که عملکرد آنها باعث درآمدزایی می‌شود.
وی تصریح کرد: صنعت آی‌تی می‌تواند موانع و مشکلات بسیاری از حوزه‌های کشور از جمله حمل و نقل، بهداشت و درمان و حتی سلامت را حل کند، این در حالی است که این صنعت به شدت اشتغالزا است و در صادرات غیرنفتی کشور می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
به گفته طلایی، هم اکنون دیپلماسی کشور باید نرم‌افزار را به عنوان یکی از تولیدات ایران مطرح کرده و از پتانسیل سفارتخانه‌ها برای معرفی دستاوردهای متخصصان ایرانی در حوزه تولید نرم‌افزار و صنعت آی‌تی، استفاده کند. وی اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت نیز می‌تواند حمایت‌های غیرمستقیمی را برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های معتبر دنیا و تبلیغ جمهوری اسلامی ایران در نظر بگیرد و برای اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری در این رشته تولیدی، یارانه در نظر گیرد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان نرم‌افزار با اشاره به اینکه اگر دولت می‌خواهد صادرات نرم‌افزار را رونق دهد، باید قوانین و مقررات مناسبی وضع کند و اجازه دهد که صادرات نرم‌افزار رونق بگیرد، اظهار داشت: وقتی سرمایه‌گذاران به حوزه صادرات و تولید نرم‌افزار ورود کنند، عملا فضا رقابتی شده و کیفیت محصولات نیز ارتقا می‌یابد، بنابراین تولیدات ایرانی آماده حضور در بازارهای جهانی خواهند شد.