kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

کوتاه اقتصادی


* یک عضو شورای رقابت با اشاره به لغو انحصار واردات خودرو گفت: براساس بخشنامه جدید هر کسی می‌تواند ثبت سفارش کند و خودروی خارجی وارد کشور کند. این عضو شورا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح واردات خودرو در جلسه شورای رقابت گفت: ما هفته قبل درباره نمایندگی‌هایی که خودروی خارجی وارد می‌کردند و شامل 35 نمایندگی می شدند اعتراض کردیم که باید این موضوع از انحصار خارج شود و فضا رقابتی باشد. حاصل این اعتراض جلسه حضور با آقای نعمت‌زاده و طرح موضوع با ایشان شد و ما به این موضوع اشاره کردیم که هر ایرانی باید بتواند براساس شاخص‌ها و تعرفه‌ها خودروی مورد نظر خود را وارد کند، بنابراین ایشان بخش‌نامه‌ای صادر کردند که از 30 بهمن 1393 هر ایرانی می‌تواند از طریق گمرک خودرو مورد نظر خود را وارد کند، بنابراین موضوع از دستور جلسه شورای رقابت خارج شد.
* یک شرکت خودرویی برای مشتریانی که اقدام به خرید یک مدل خاص از خودروهای این شرکت کنند 1000 لیتر بنزین در نظر گرفته است. این شرکت خودرویی اعلام کرده به خریداران این خودرو که با قیمتی حدود 70 میلیون تومان به فروش می‌رسد 1000 لیتر بنزین رایگان برای سفرهای نوروزی هدیه می‌دهد. این شرکت خودرویی با ارسال پیامک اقدام به اطلاع‌رسانی درباره جایزه ویژه خود کرده و به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های موجود بهای بنزین را به خریداران پرداخت خواهد کرد.
* مشاور وزیر نیرو در مورد صادرات آب بسته‌بندی اظهار کرد: با کشورهایی چون کویت و قطر مذاکراتی در زمینه صادرات آب انجام دادیم. اسماعیل محصولی، در مورد احتمال واردات آب  بسته‌بندی پس از تفکیک آب شرب و بهداشتی به دلیل حفظ کیفیت آب شرب، گفت: تاکنون بحث واردات آب مطرح نشده است. وی افزود: بعید می‌دانم آب بسته بندی وارد کنیم چرا که ظرفیت‌های خوبی در کشور وجود دارد و می‌توان حجم تولید آب بسته بندی را افزایش نیز داد.