kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵

چینی‌ها در قطعه یک آزادراه تهران- شمال فعال شدند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در قطعه یک آزادراه تهران- شمال، چینی‌ها تعیین تکلیف شدند و تجهیز کارگاه نیز انجام گرفت.


علی نورزاد در جمع خبرنگاران از آغاز عملیات چینی‌ها از فروردین 94 خبر داد و افزود: قطعه چهارم این آزاد راه از 20 اسفند باز شده و تلاش می‌کنیم دو قطعه به جاده موجود وصل شود. نورزاد همچنین درباره قطعه چهار آزادراه تهران- شمال که هم‌اکنون در دست برخی اصلاحات جزئی و مسدود است توضیح داد: در راستای تسهیل سفر برای مسافرانی که قصد تردد به استان‌های شمالی کشور و به خصوص نوشهر، چالوس و تنکابن را دارند، برنامه‌ریزی شده تا این قطعه از 20 اسفند ماه امسال برای استفاده مردم باز شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره برنامه‌ریزی دولت برای تعیین تکلیف نهایی این آزادراه پرحاشیه بیان کرد: آزادراه تهران- شمال یک مگاپروژه به طول 121 کیلومتر است؛ قطعات دو و سه این آزادراه مسیر‌هایی 100 درصد کوهستانی، صعب‌العبور و با ارتفاع 2 هزار متر است و اعتبارات فراوانی نیاز دارد.
وی یاد‌آور شد: برای رفاه حال شهروندان تلاش می‌کنیم هر قطعه از پروژه که تکمیل می‌شود زیر بار عبور ترافیک رفته و استفاده شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در همین راستا قطعه چهار این آزادراه که پیش‌از این بهره‌برداری شده بود، به دلیل بروز برخی مشکلات، هم‌اکنون در حال رفع نقص است اما از 20 اسفند ماه برای تسهیل تردد‌ها زیر بار عبور می‌رود. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین با اتمام قطعه یک‌آزادراه، این مسیر به جاده موجود متصل شده و موجب کاهش مسیر تردد فعلی به میزان 60 کیلومتر خواهد شد. نورزاد اظهار داشت: قطعه یک آزادراه تهران- شمال را تا 2 سال آینده تحویل می‌دهیم و به زودی خبرهای خوشی درباره این آزادراه برای مردم خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه تعامل دولت با بنیاد مستضعفان به عنوان شریک دولت در این پروژه مطلوب است، اضافه کرد: همچنین مشاوران قطعات 2 و 3 آزادراه تهران- شمال قطعی و انتخاب شده‌اند.