kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۳۹
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ترافیک پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ترافیک پایتخت در اسفندماه به دلیل خریدهای نوروزی و افزایش سفرهای درون‌شهری خبر داد.


به گزارش ایسنا، سرهنگ تیمور حسینی درحاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور برای برخورد با تاکسی‌های غیرفعال، گفت: طرح برخورد با تاکسی‌های غیرفعال از دوم اسفندماه در سطح معابر پایتخت اجرا خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ این آمادگی را دارد که با تاکسی‌هایی که فاقد کارنامه هوشمند هستند برخورد کند.
وی با اشاره به سهم بالای تاکسیرانی در جابجایی وحمل‌ونقل مسافران خاطرنشان کرد: در سطح شهر تهران تاکسی‌ها مسئولیت جابجایی بین 23 تا 24 درصد مسافران را برعهده دارند که این رقم در مقایسه با شهرهایی نظیر سئول، لندن و توکیو که سهم تاکسی‌هایشان در جابجایی مسافران بین 1 تا 2 درصد است، رقم بالایی را نشان می‌دهد. بنابراین لازم است که نسبت به بهبود و ارتقای فرهنگ ترافیکی رانندگان تاکسی اقدام شود.
پیش‌بینی افزایش 20 درصدی ترافیک پایتخت در اسفند ماه
حسینی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در اسفندماه با توجه به خریدهای نوروزی و افزایش سفرهای درون‌شهری ترافیک در معابر پایتخت افزایشی 20 درصدی داشته باشد، گفت: بر همین اساس تاکسی‌ها نقش موثری در جابه‌جایی مسافران خواهند داشت و باید ضمن آنکه فعال بوده و نسبت به جابه‌جایی مسافران در ساعات پیک ترافیکی اقدام کنند، قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز رعایت کنند.