kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

قاتل جوان خود را تسلیم پلیس کرد

پسر جوانی که در بهمن ماه سال جاری به دنبال درگیری با دوستش وی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود، خود را به پلیس تسلیم کرد.

به گزارش تسنیم، پنجم بهمن ماه سال جاری،  وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح  از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 142 کن اعلام شد و با حضور ماموران در محل اعلام شده - واقع در یک باغ مسکونی در خیابان کوهسار - جوانی به نام علی‌رضا از ناحیه گردن مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است.
با وجود انجام اقدامات درمانی و به علت اصابت ضربه چاقو به شریان حیاتی ناحیه گردن و خونریزی شدید، علیرضا.الف (24 ساله)، در ساعت 3 صبح شانزدهم بهمن فوت کرد که در ادامه با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با مراجعه به محل سکونت مقتول (محل ارتکاب جنایت) اطلاع پیدا کردند که شب حادثه مقتول به همراه یکی از دوستانش به نام «مهدی» به داخل باغ آمده که ناگهان با یکدیگر درگیر شده و مهدی با زدن ضربه چاقو به گردن علیرضا از محل متواری شده است.
همزمان با مراجعه کارآگاهان به محل زندگی مقتول، در مقابل درب ورودی باغ، موفق به شناسایی خودرو پژو 405 قرمز متعلق به متهم پرونده به نام «مهدی.ف» (30 ساله) شدند که به نظر می‌رسید با توجه به عرض کم کوچه در لحظه فرار، موفق به خارج کردن خودرو از داخل کوچه منتهی به باغ نشده و به همین علت، پس از رها کردن خودروی شخصی‌اش از محل متواری شده است.
با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده که نشان از ارتکاب جنایت توسط «مهدی.ف» داشت،‌کارآگاهان بلافاصله به محل زندگی وی مراجعه کرده و متوجه شدند که متهم از این محل متواری شده است، اما در صبح روز بیست‌ونهم بهمن ماه، فردی با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن معرفی خود به نام مهدی.ف، عنوان داشت: من قاتل علی‌رضا.د هستم.
وی ضمن اعتراف به قتل، علت اختلافشان را برخی موضوعات شخصی عنوان کرد و افزود: به همین علت از من دعوت کرد تا برای صحبت به باغ آنها بروم. شب حادثه به داخل باغ رفتم و در حال صحبت کردن بودیم که در یک لحظه صحبت‌هایمان به درگیری فیزیکی کشیده شد و من هم با چاقو ضربه‌ای به گردن علی‌رضا زده و از محل فرار کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن اشاره به این موضوع که متهم در سال 1386 و با تشخیص کمیسیون نظام پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی  و به خاطر بیماری روحی - روانی از خدمت زیر پرچم معاف گردیده، در پایان این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و جهت صدور دستور قضایی، متهم در روز بیست و نهم بهمن ماه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران بزرگ اعزام گردید و مقام محترم قضایی با صدور قرار بازداشت موقت،، «مهدی.ف» را جهت انجام تحقیقات تکمیلی و مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داد.