kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

عاقبت تبلیغ برای تکفیری‌ها

پلیس ضدتروریستی فرانسه از بازداشت یک دختر جوان به اتهام تبلیغات اینترنتی برای تکفیری‌ها در یکی از شهرهای این کشور خبر داد.


به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، یک دختر جوان 17 ساله توسط نیروهای ضدتروریستی پلیس فرانسه به اتهام تبلیغات اینترنتی برای تکفیری‌ها در 30 کیلومتری غرب شهر روئن (Rouen) فرانسه بازداشت شد.بنابر اعلام پلیس ضدتروریستی فرانسه، این دختر جوان پس از بازداشت مورد بازجویی نیروهای پلیس ضدتروریستی فرانسه قرار گرفت و سپس به دادگاه ضدتروریستی پاریس ارجاع شد و روند تحقیقات درباره پرونده وی که متهم به تبلیغات برای تکفیری‌هاست، به سرعت در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، اداره مرکزی پلیس قضایی فرانسه، عملیات گسترده‌ای را به منظور شناسایی مظنونان به تبلیغات اینترنتی برای تکفیری‌ها در فرانسه به ویژه در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است.
فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.از زمان وقوع حملات ژانویه گذشته پاریس، تمامی سرویس‌ها و دستگاه‌های فرانسه بسیج شده و طرح آماده‌باش امنیتی به منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی در این کشور برقرار است.
به گفته دادستان پاریس، در حال حاضر یک هزار و 132 فرانسوی با عضویت در گروه‌های تروریستی درگیر جنگ در سوریه و عراق هستند.
بنا بر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی هشت ماه گذشته 74 درصد افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.