kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

انتشار شماره جدید کیهان فرهنگی

جدیدترین شماره کیهان فرهنگی به همراه گفت‌وگوهای اختصاصی و نیز آثار مطالب متنوع چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.


«شکر نعمت مایه تداوم انقلاب» عنوان طلیعه این شماره است که مدیر مسئول با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشته است: ایران چراگاه آمریکا و چهل هزار مستشار سیاسی، نظامی، فرهنگی‌اش پیش از انقلاب اسلامی بود. با تحول روحی و فکری وانفسی ملت مسلمان ایران و شکل‌گیری اراده جمعی تحت رهبری امام‌راحل(ره) اراده الهی در ایران دگرگونی سیاسی بنیادینی را رقم زد که جهانیان را به حیرت واداشت.
دکتر اصلانی در ادامه افزوده است: هر ساله ملت، در یوم‌الله 22 بهمن سالگرد این دگرگونی سرنوشت‌ساز را جشن می‌گیرد، برگزاری سالانه این جشن به نصب پرچم‌ها و چراغانی کردن و برپایی تجمعات و راهپیمایی‌ها و پخش نقل و شیرینی نیست، بلکه مهم تذکر و یادآوری نعمتی است که خداوند بر ملت ایران ارزانی داشت تا به حاکمیت بیگانگان خاتمه دهد و حکومتی صالح را جایگزین آن سازد.
وی در پایان تاکید کرده است: انقلاب و جمهوری اسلامی گام‌های استوار خویش را به سمت پیشرفت و تعالی برداشته و در مرحله‌ای از پیشرفت و اقتدار قرار دارد که به تعبیر امام حاضر امت حفظه‌الله «امروز جمهوری اسلامی با نظام جمهوری اسلامی در 35 سال قبل، قابل مقایسه نیست.» آیا این همه بدون نعمت الهی ولایت و حاکمیت اسلامی و استقامت و ایستادگی ملت بر اصول و آرمان‌های اسلامی و انقلابی‌اش امکان‌پذیر بود؟
دو نامه تاریخی با یک پیام: اسلام را مطالعه کنید! «عنوان گفت‌وگوی اختصاصی با دکتر احمد بخشایش اردستانی است که در بخشی از آن می‌خوانید: رهبری با این پیام نشان دادند که موتور محرک مدیریت دینی و جهان اسلام، ایران است. این پیام و سوالات آن، هم برای جهان اسلام غرورآفرین است، هم‌جوانان اروپایی و آمریکایی را به فکر وا می‌دارد چون فطرت آنان خطاب قرار گرفته است.
در گفت‌وگوی بعدی از زبان احد ده‌بزرگی می‌خوانید: برچیده شدن تشکیلات امور تربیتی برای این مملکت فاجعه است؛ مملکتی که ما می‌گوییم در آن انقلاب فرهنگی کردیم و به نظر من امام(ره) عظمت انقلاب فرهنگی را بیشتر از انقلاب ساقط کردن شاه می‌دانست. امروز هم مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی حساسیت دارند. آقایانی که می‌گویند، مامقلد حضرت آقا هستیم، باید مقلد راستین باشند.
«روایت نکردن خاطرات دفاع مقدس؛ ظلم به تاریخ» عنوان گفت‌وگوی سوم با سیدناصر حسینی‌پور است که چنین گفته: اتفاقات و رویدادها، تاریخ یک ملت را می‌سازند. مگر می‌شود در این ارتباط، یک ملت با این پیشینه دفاع مردمی و دینی، تاریخ و روایت شفاهی دفاع و مقاومت هشت ساله ملتش را نداشته باشد؟ عدم روایت خاطرات انقلاب و دفاع مقدس ظلم به تاریخ و آیندگان است.
همچنین در این شماره می‌خوانیم: «حاکمیت روح انقلاب برحوزه فرهنگی» به قلم دکتر حسین کچویان، «چه خوردند که خاموش شدند؟» از عبدالحسین توکلی طرقی، «شکست سناریوهای زنجیره‌ای اسلام‌هراسی» نوشته قاسم غلامرضایی، «واکاوی کاربرد نثر معیار در ترجمه استاد حداد عادل از قرآن‌کریم» از محمدرضا دربیگی نامقی، نگاهی به کتاب «دست‌های شیطانی»؛ بررسی عملکرد فرقه ضاله بهائیت در ایران نوشته رمضانعلی ابراهیم‌زاده گرجی و...