kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
در پاسخ به تحریم‌های تازه‌ اتحادیه اروپا

روسیه 400 شرکت خارجی را تحریم کرد

در پاسخ به تحریم‌های جدید ضد روسی غرب، شرکت گازپروم روسیه 400 شرکت بزرگ خارجی از 20 کشور جهان را در لیست تحریم خود قرار داد.


به گزارش فارس، شرکت گازپروم، بزرگترین شرکت گاز روسیه، در نظر دارد که از کشورهای موافق تحریم روسیه هیچ گونه تجهیزات مهندسی خریداری نکند. این شرکت‌ها شامل 400 شرکت بزرگ خارجی از 20 کشور جهان است که این شرکت سالانه 2/5 میلیارد دلار تجهیزات از آنها وارد می‌کند.
براساس این تصمیم، شرکت گازپروم روسیه قرار است محصولات فلزی و اقلام ماشینی در حوزه کشاورزی و تجهیزات زیرساختی را از شرکت‌های تولیدکننده داخل وارد کند به غیر از آنهایی که در داخل تولید نمی شوند و یا مشابه آن وجود ندارد. از جمله شرکت‌هایی که در لیست تحریمی روسیه قرار گرفته‌اند شرکت‌های آمریکایی و بسیاری از شرکت‌ها از فرانسه، اوکراین و ژاپن هستند.
در مقابل نخست وزیر کانادا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور 37 شخصیت حقیقی روس و اوکراینی به همراه 17 شرکت و سازمان دیگر را به لیست تحریم‌های اوتاوا در قبال بحران اوکراین اضافه کرده است تا بدین ترتیب جنگ اقتصادی بین غرب و روسیه بیش از پیش افزایش یابد در بیانیه نخست‌وزیر کانادا آمده است: «در هماهنگی با شرکایمان در اتحادیه اروپا و آمریکا، کانادا بار دیگر با اعلام تحریم‌ها بیشتر علیه افراد و شرکت‌ها و سازمان‌های روس و اوکراینی پاسخ خود را در قبال وضعیت (شرق اوکراین) تشدید کرده است.»
آمریکا و اروپا قول داده بودند که پس از برقراری آتش بس در شرق اوکراین تحریم‌های ضد روسی خود را بردارند اما بلافاصله بعد از امضای توافق آتش بس اتحادیه اروپا تحریم‌های ضد روسی خود را تشدید کرد با وجود آنکه توافق آتش‌بس نیز از روز یکشنبه در برخی مناطق اوکراین اجرایی شد، اما درگیری‌ها در شهر راهبردی «دبالتسف» همچنان ادامه دارد. نظامیان اوکراینی روز سه‌شنبه در این شهر متحمل ضربات سنگین شدند و شمار زیادی از آن‌ها به اسارت استقلال‌طلبان در آمدند. در طول سه روز گذشته ده‌ها نفر در شرق اوکراین کشته و زخمی شده‌اند.