kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

نظامیان آل خلیفه با سگ به جان زندانیان سیاسی افتادند

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از زخمی شدن شماری از زندانیان سیاسی براثر حمله نظامیان و سگ‌های پلیس بحرین به بندهای سوم و ششم زندان «جو» خبر داد.


به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «مراهًْ‌البحرین»، «نبیل رجب» با اعلام خبر فوق افزود: یکی از زندانیان بازداشتگاه «جو» در تماس تلفنی می‌خواست جزئیات بیشتری از این حمله به من بدهد که مکالمه را قطع کردند.
یورش به زندان و استفاده از سگ‌های پلیس یکی از روش‌های خشونت‌بار رژیم آل خلیفه برای سرکوب اعتراضات انقلابیون در بند این رژیم است.
روز گذشته اما نیروهای امنیتی آل خلیفه به تظاهرکنندگان بحرین در منامه و دیگر شهرهای این کشور نیز حمله کردند و به دلیل استفاده از گازهای اشک‌آور و سمی و گلوله‌های پلاستیکی تعدادی را مجروح و شماری را دستگیر کردند. جوانان بحرینی نیز برای دفاع از خود به سوی مأموران آل خلیفه کوکتل مولوتوف و سنگ پرتاب کردند.
نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه رژیم آل خلیفه در تاریخ 14 فوریه 2014 تاکنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین از جمله شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق در زندان به سر می‌برند. در همین رابطه وزارت کشور بحرین از ارجاع پرونده جمعیت الوفاق به دادستانی کل خبر داد.
وزارت کشور بحرین می‌گوید جمعیت «الوفاق» در سایت اینترنتی خود و شبکه‌های اجتماعی مطالبی که جرم محسوب می‌شود منتشر کرده است. مخالفان این اقدام را تلاش برای سندسازی علیه این جمعیت ارزیابی کرده‌اند. از سوی دیگر 4 نفر از بحرینی‌هایی که تابعیت آنها باطل شده است علیه رژیم آل خلیفه شکایت کردند.
72 نفر تاکنون توسط رژیم آل خلیفه سلب تابعیت شده‌اند این افراد تصمیم دارند که شکایت خود را به دادگاه عالی اداری بحرین ارائه کنند.