kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
به بهانه مبارزه با داعش

جنگنده‌های آمریکا نمازگزاران عراقی را بمباران کردند

جنگنده‌های آمریکایی به بهانه داعش، یک مسجد را در استان الانبار بمباران کردند و دستکم 15 نمازگزار را به شهادت رساندند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنگنده‌های آمریکایی دیروز یک مسجد را در شهر «الحدیثه» بمباران کردند و 15 نمازگزار را شهید کردند. در مورد تعداد مجروحان این حمله، خبری منتشر نشده است. در پی این حمله ناجوانمردانه، آمریکایی‌ها طبق روال معمول مدعی شدند که حمله را اشتباها انجام داده‌اند و هدف آنها،‌ تروریست‌های داعش بوده است.
تاکنون جنگنده‌های آمریکایی بارها نظامیان و غیرنظامیان عراقی را به بهانه داعش بمباران کرده‌اند.
بسیاری از مقامات دولت بغداد  به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا در مبارزه با داعش مشکوک عمل می‌کند و قصد ندارد که ضربات جدی به این گروه تروریستی وارد نماید.
به اعتقاد کارشناسان،‌ واشنگتن در پی ایجاد توازن میان بغداد و داعش است، چون از این طریق بهتر می‌تواند، منافعش در عراق را تامین نماید وقتی به این کشور  برگردد. براساس آخرین خبرها، ایالات متحده شمار نظامیان خود در استان الانبار را به 1400 نفر رسانده است.
قاچاق اعضای بدن
به گزارش خبرگزاری فارس، «محمد حکیم» سفیر عراق در سازمان ملل، اعلام کرد: طی هفته‌های اخیر اجسادی از گورهای جمعی به جا مانده از داعش کشف شده که برخی از اندام‌های این اجساد مثل کلیه، سرقت شده است!
وی از شورای امنیت سازمان ملل خواست در این مورد تحقیق کند. حکیم افزود: «داعش اعضای بدن انسان‌‌ها را قاچاق می‌کند تا به درآمد برسد و هر پزشکی که در موصل و دیگر مناطق، با داعش همکاری نکند،‌کشته می‌شود. «حکیم این را نیز گفت که «تروریست‌های داعش آثار باستانی و اشیای عتیقه را نیز با هدف کسب درآمد، به سرقت برده و می‌فروشند.»
زنده‌سوزی
به گزارش العالم، تروریست‌های داعش 45 نفر از شهروندان غرب عراق را به اتهام «همکاری با دولت مرکزی،»  زنده‌ زنده سوزاندند. به گفته منابع رسمی، این جنایت در منطقه «البغدادی» استان الانبار  صورت گرفته است. مدتی است که مرگ زجرآور به شیوه زنده‌سوزی در میان عناصر داعش به یک رویه تبدیل شده است و آنها این عمل زشت نسبت به اسیران خود را بر اساس فتوای مفتی‌های وهابی انجام می‌دهند.
سه روز قبل نیز تروریست‌های داعش 120 تن از اعضای عشیره «العبید» و «المساره» در اطراف تکریت را ربودند. نیروی هوایی عراق نیز دیروز ده‌ها تروریست را طی بمباران مواضع داعش در شرق تکریت کشتند. حملات مشابه به نزدیکی سد «العظیم» در شمال غرب استان دیاله هم جان 26 تروریست از جمله یک فرمانده تکفیری را گرفت.
از بغداد نیز خبر می‌رسد، تروریست‌ها با انفجار بمب در یک بازار این شهر، 9 نفر را شهید و هشت تن دیگر را مجروح کردند.