kayhan.ir

کد خبر: ۳۸۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

چهار سوی پنج قاره


  اعتراف دادستان آمریکا
«اریک هولدر» دادستان کل آمریکا در سخنانی در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که استقرار برخی تجهیزات و سخت افزارهای نظامی در فرگوسن، موجب تشدید اوضاع در این شهر شده. دادستان کل آمریکا گفت: «درک مفهوم پاسخ نظامی به اعتراضات مدنی یک مشکل در فرگوسن به شمار می‌رود.»
4800 نیرو در خیابان‌های ایتالیا
وزارت کشور ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «مقام‌های نظامی و امنیتی در نشست روز دوشنبه تصمیم گرفته‌اند تا ۴۸۰۰ سرباز را برای برقراری امنیت اماکن حساس و مقابله با حملات احتمالی شبه نظامیان به دنبال اعدام 21 شهروند مصری از سوی داعش، در سراسر کشور مستقر کنند.» حدود ۵۰۰ سرباز در شهر رم مستقر خواهند شد.
محکومیت لهستان
رأی دادگاه حقوق بشر اروپا درباره اینکه «سازمان سیا از خاک لهستان برای شکنجه متهمان مظنون به تروریسم استفاده کرده» روز سه‌شنبه نهایی شد. این تصمیم که روی وب‌سایت دادگاه حقوق بشر اروپا قرار گرفت به معنی آن است که لهستان باید به دو نفر از زندانیان سازمان سیا غرامت بدهد.
تظاهرات ضد آمریکایی در اردن
صد‌ها اردنی روز سه شنبه با شرکت در تظاهرات در غرب امان پایتخت این کشور قتل سه دانشجوی مسلمان را در ایالت کارولینای شمالی آمریکا محکوم کردند. سه دانشجوی مسلمان که دوتن از آنان اردنی بودند، هفته گذشته در ایالت کارولینای شمالی به قتل رسیدند.
سوگند وزیر دفاع جدید آمریکا
«اشتون کارتر» به عنوان چهارمین وزیر دفاع آمریکا سوگند یاد کرد و متعهد شد تا از جان نیروها حفاظت کرده و درباره اعزام آنها به مناطق پرخطر با احتیاط تصمیم‌گیری کند.وزیر دفاع جدید آمریکا در پیامی تاکید کرد که آشوب در خاورمیانه و شمال آفریقا، تروریسم، درگیری‌ها در افغانستان و تنش‌ها در آسیا و اقیانوسیه چالش‌های برون‌مرزی واشنگتن است.
ناکامی مجدد در انتخاب رئیس جمهور
پارلمان لبنان در جلسه نوزدهم خود برای انتخاب رئیس جمهوری آتی این کشور باز هم نتوانست رئیس جمهور را انتخاب کرده و این جلسه را به 11مارس (20 اسفند) موکول کرد. جلسه انتخاب رئیس جمهوری لبنان در حالی به 11 مارس موکول شد که حزب الله و جریان المستقبل ششمین جلسه مذاکرات خود را برگزار کردند.