kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
واکنش برادر رئیس جمهور به اعترافات زنجانی:

ادعای دریافت کمک 5 میلیارد تومانی از بابک زنجانی فرار به جلو است

برادر رئیس‌جمهور کشورمان در مورد ادعای کمک بابک زنجانی به ستاد حسن روحانی در زمان انتخابات 92 واکنش نشان داد.

حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، روز گذشته با حضور در مراسم ختم والده محمود احمدی‌نژاد در مسجد ولیعصر تهران در پاسخ به سوالی درخصوص صحت ادعای بابک زنجانی مبنی بر کمک 5 میلیارد تومانی به ستاد حسن روحانی گفت:  این ادعا نوعی فرار به جلو برای دوستانی است که پول مفت گرفتند و امروز می‌خواهند کثافت‌ کاری‌هایشان را با این حرف‌ها جبران کنند. دستیار ویژه رئیس جمهور در توضیح اخبار منتشر شده در خصوص فراخوان وی توسط مراجع قانونی برای ارائه توضیح در مورد مبلغ هنگفت دریافت شده از بابک زنجانی برای ستاد انتخاباتی برادرش، گفت: هرکس این را گفته بیجا کرده است!
در کارنامه کاری فریدون، مسئولیت‌هایی چون فرمانداری نیشابور و کرج، سفیر ایران درمالزی در دوران اصلاحات و مشاورت برادرش در مرکزتحقیقات مجمع تشخیص مصلحت و دستیار ویژه رئیس جمهور کنونی به چشم می‌خورد و این روزها با مسايل مختلفي که در مورد وي مطرح گردیده، درگیر است.
بر اساس اسناد منتشر شده در روزنامه رسمی حسین فریدون به همراه علی صدقی مدیرعامل اسبق بانک ملی و مانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی اسدیان در بهمن 1390 اقدام به راه اندازی و تاسیس شرکت خرید وفروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا ونقره در محل صرافی نموده بودند.
برخي اخبار حكايت از آن دارد كه «علي صدقي» از گزينه هاي مطرح براي مديرعاملي بانك رفاه كارگران است كه حسين فريدون، سيف رئيس كل بانك مركزي و اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور از پشتيبانان جدي وي هستند. شایان ذکر است پیش از بروز بحران‌های ارزی جدی در کشور، دقیقا در دو سال پایانی دولت دهم، برخی از اعضای منتسب به حزب کارگزاران به صورت ناگهانی به تاسیس صرافی و شرکت‌های تضامنی متعدد در حوزه خرید و فروش ارز و مسکوکات طلا و نقره علاقمند شدند که حسین فریدون تنها یکی از این افراد است!