kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷

کوتاه از ایران

ثبت 32 هزار سایت تاریخی
همدان- خبرنگار کیهان: معاون امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: تعداد 32 هزار سایت تاریخی ثبت شده در کشور وجود دارد.
اسدالله درویش امیری در آیین افتتاح خانه تشکل‌های غیردولتی سازمان میراث فرهنگی در همدان، افزود: در ایران با بیش از 10 هزار سال سابقه تاریخ و تمدن، هنوز صدها هزار اثر تاریخی شناسایی نشده یا ثبت نشده و یا نیازمند مرمت وجود دارد.
وی ادامه داد: شناسایی، حفظ و مرمت این آثار با شرایط کنونی و ساختار فعلی سازمان میراث فرهنگی، به تنهایی از عهده این سازمان برنمی‌آید و در این مسیر نیاز به حضور تشکل‌های غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های مردمی دارد.
درویش به وضعیت صنایع دستی ایران نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: از 450 نوع صنایع دستی ثبت شده توسط یونسکو، تعداد 350 مورد مربوط به ایران است اما با این حال برخی از رشته‌های این بخش منسوخ شده و یا در حال از بین رفتن هستند که لازم است تشکل‌های غیردولتی برای حفظ و احیاء آنها وارد کار شوند.
داعش در حال نابودی است
کرمان- فارس: فرمانده سپاه قدس طی سخنانی در کرمان با اشاره به دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز نشانه‌های صدور انقلاب را در سرتاسر منطقه از بحرین و عراق گرفته تا سوریه و یمن و شمال آفریقا مشاهده می‌کنیم.
سردار حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: استکبار و صهیونیسم جهانی با شکست‌های متوالی در برابر جبهه مقاومت به عجز خود و اقتدار جمهوری اسلامی بیش از پیش اذعان کرده‌اند.
وی همچنین درباره جریانات تکفیری گفت: آخرین حربه استکبار، تحریک و سازماندهی جریان تکفیری جهت خدشه‌دار کردن چهره اسلام و برافروختن آتش فتنه و جنگ داخلی در میان مسلمانان است.
سردار سلیمانی تأکید کرد: با توجه به شکست‌های سنگینی که داعش و سایر گروه‌های تروریست در عراق و سوریه متحمل شده‌اند مطمئن هستیم که این گروه‌ها به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند.
احداث 15 هزار واحد مسکن
بروجرد- فارس: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ایران گفت: تاکنون با همت مجمع خیرین مسکن‌ساز، 15 هزار واحد مسکن احداث شده است.
کیومرث سلگی در جلسه تشکیل مجمع خیرین مسکن‌ساز بروجرد، اظهار کرد: 230 پروژه در سطح کشور آغاز شده است، همچنین از مجموع 30 هزار واحد در سطح کشور، تاکنون 15 هزار واحد به اتمام رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری 5 هزار واحد نیز آماده و به مرور افتتاح می‌شود، عنوان کرد: دهه فجر امسال چند واحد در استانهای مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است.
سلگی ادامه داد: اقدام خوبی در سطح کشور آغاز شده است تا قریب به 10 هزار واحد مسکن برای معلولان با محوریت خیرین مسکن‌ساز در کشور احداث شود.