kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

اعتصاب و تظاهرات مردم سراسر بحرین در چهارمین سالگرد انقلاب

مردم بحرین در میان تدابیر امنیتی شدید با برگزاری تظاهرات، تجمعات و اعتصابات سراسری سالگرد انقلاب 14فوریه را گرامی داشتند و برادامه راه انقلاب تاکید کردند.
سرویس خارجی-

شهروندان بحرینی از روز گذشته با برگزاری تظاهرات، اعتصاب همگانی در مناطق مختلف کشور به فراخوان احزاب و گروه‌های مخالف رژیم آل خلیفه پاسخ مثبت دادند و تاکید کردند که خواستار اصلاحات و تحقق خواسته‌های انقلابی خود هستند.
مردم بحرین در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد انقلاب 14 فوریه (امروز) اعلام کردند که سرکوب و خشونت آل خلیفه نمی‌تواند مانع ادامه راه انقلابی آنها شود.
تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم بحرین در شرایطی برگزار می‌شود که دستگاه‌های امنیتی آل خلیفه طی چند روز اخیر تدابیر امنیتی شدیدی را در سراسر بحرین به مرحله اجرا گذاشته است و تعدادی از شهروندان را بازداشت کرده است.
همچنین در برخی مناطق نیروهای آل خلیفه با پرتاب گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی سعی در متفرق کردن تظاهرکنندگان داشتند و یکی از خودروهای زرهی نظام بحرین پس از حمله به تظاهرکنندگان از سوی آنان آتش گرفت. معترضان بحرینی در برخی از مناطق بحرین تصاویری از «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق را در دست داشتند و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی شدند.
در آستانه سالگرد انقلاب 14 فوریه، صدها زندانی سیاسی نیز در زندان «الحوض الجاف» در شمال شرقی بحرین اعتصاب غذا کردند.
زندانیان در بیانیه‌ای هدف از اعتصاب غذای خود را توجه رژیم آل خلیفه به خواسته‌های مردم اعلام کردند.
از سوی دیگر شیخ «عیسی قاسم» روحانی برجسته بحرین و همچنین دیگر علمای بحرینی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند که بحران بحرین به دلیل نوع رفتارهای رژیم آل خلیفه حل شدنی نیست.
روحانیون بحرینی اعلام کردند که مردم خواستار ایجاد تغییرات هستند و می‌خواهند در سرنوشت سیاسی خود نقش موثر و فعالی داشته باشند.
در بیانیه روحانیون آمده است، مردم نباید نادیده گرفته شوند و مورد بی‌توجهی قرار گیرند مردم قیام کردند و خواستار تغییرات و اصلاحات هستند.
روحانیون بحرینی همچنین تاکید کردند، به‌رغم خشونت و سرکوب آل خلیفه مردم بحرین از آغاز حرکت انقلابی خود همواره تظاهرات و فعالیت‌های مسالمت‌آمیز داشته‌اند و بر خط مشی خود ادامه می‌دهند.