kayhan.ir

کد خبر: ۳۷۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

تروریست‌ها از رژيم صهیونیستی خواستند جنوب سوریه را بمباران کند

یک روزنامه صهیونیستی افشا کرد که نمایندگان تروریست‌های سوری در دیدار با نماینده اسرائیل از نخست‌وزیر این رژیم خواسته‌اند که مواضع ارتش و نیروهای مقاومت در جنوب سوریه را بمباران کند.
سرویس خارجی-

روزنامه «جروزالم پست» نوشت، «مندی سنادی» نماینده اسرائيل در دیدار اخیر خود با مخالفان سوری اعلام کرد که مخالفان سوری از جمله ارتش آزاد که روابط دوستانه‌ای با اسرائیل دارند، از وی خواسته‌اند پیام آنها را به بنیامین نتانیاهو ارسال کند و از وی بخواهد ارتش سوریه را در جنوب این کشور بمباران کند.
سنادی در گفت‌وگو با روزنامه جروز‌الم پست اظهار داشت، ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله طی روزهای اخیر از همه ابزارهای خود برای به دست گرفتن مناطق جنوب سوریه که هم مرز سرزمین‌های اشغالی است استفاده کرده‌اند و مخالفان ضربه سختی خورده‌اند.
این در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز درباره تحولات نظامی منطقه قنیطره و درعا در جنوب سوریه اذعان کردند که تلاش و حمایت یک ساله این رژیم از گروه‌های مسلح مستقر در این منطقه با عملیات ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در چند ساعت به باد رفت.
شبکه خبری العالم در این باره نوشت، رژيم صهیونیستی از نتایج به دست آمده از یورش وسیع نظامی ارتش سوریه به روستاهای اشغال شده توسط تروریست‌ها در حومه شهرهای قنیطره و درعا شوکه شده است، این یورش توان نظامی رژيم صهیونیستی را در این منطقه برهم زده است.
العالم افزود، گروه‌های مسلح توانایی رویارویی با ارتش سوریه را ندارند و پایگاه استقرار خود را در منطقه از دست داده‌اند زیرا مردم با ارتش سوریه همکاری می‌کنند و تروریست‌ها را مجبور به خروج از روستاها کرده‌اند.
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز عملیات نظامی ارتش سوریه در نزدیکی بلندی‌های جولان اشغالی را پس از عملیات موفقی که علیه افراد مسلح صورت گرفت دارای اهمیت راهبردی فوق‌العاده توصیف کرد.
این روزنامه به نقل از دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائيل نوشت؛ حزب‌الله از دو هفته پس از عملیات شبعا در حال نفوذ بیش از پیش در سوریه است و این مسئله ممکن است مشکلاتی برای اسرائيل به وجود بیاورد.
پیشروی ارتش سوریه
عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوبی این کشور با موفقیت همراه بوده و پس از پیروزی‌های پی‌درپی ارتش در قنیطره و غوطه شرقی تلاش‌ها برای محاصره غوطه غربی و آزادی این منطقه از دست تروریست های تکفیری همچنان ادامه دارد.
عملیات گسترده ارتش سوریه در حالی در مثلث درعا، قنیطره، حومه دمشق ادامه دارد که نیروهای ارتش و دفاع مردمی این کشور موفق شدند به غیر از شهر استراتژيک دیرالعدس چند منطقه و روستا در جنوب سوریه را نیز آزاد کنند.
آزادسازی این مناطق پیروزی استراتژیکی برای ارتش به حساب می‌آید چرا که گروه تروریستی جبهه النصره در این مناطق حضور داشتند.
بشار اسد بخشی از راه حل
«دی مسیتورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه تاکید کرد، گفت‌وگوها با بشار اسد رئيس‌جمهور سوریه ادامه خواهد یافت چرا که اسد بخشی از راه‌حل است.
وی اظهار داشت، بشار اسد رئیس جمهور سوریه است و دولت سوریه در این کشور فعالیت می‌کند و سازمان ملل باید با همه طرف‌ها گفت‌وگو داشته باشد.