kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
با انفجار اتوبوس‌های حامل زائران

تروریست‌ها در غرب پاکستان زائران شیعه را به خاک و خون کشیدند

تروریست‌ها با انفجار بمب در مسیر حرکت اتوبوس‌های حامل زائران شیعه در غرب پاکستان 28 نفر از آنها را به شهادت رساندند و 45 تن دیگر را زخمی کردند.
تروریست‌ها با انفجار بمب در مسیر حرکت اتوبوس‌های حامل زائران شیعه در غرب پاکستان 28 نفر از آنها را به شهادت رساندند و 45 تن دیگر را زخمی کردند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات ایالت بلوچستان پاکستان گفتند، سه‌شنبه گذشته دو اتوبوس حامل زائران شیعه که از ایران وارد خاک پاکستان شده بودند و سه خودروی پلیس نیز آنها را اسکورت می‌کرد، هدف انفجار بمب قرار گرفتند. این حادثه که در 55 کیلومتری غرب شهر «کویته» اتفاق افتاد، به انهدام کامل یک اتوبوس انجامید و به اتوبوس دیگر و خودروهای پلیس نیز خسارت  وارد کرد.
بر اساس آمارهای رسمی، این عملیات تروریستی در مجموع جان 28 تن را گرفت و 45 مجروح برجای گذاشت.
«نورالدین زنگی» سخنگوی گروه تروریستی «لشکر جهنگوی» مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته است. همه قربانیان و مجروحان این  حمله تروریستی از شهروندان پاکستان بودند.
بلوچستان پاکستان و شهر کویته محل فعالیت  عناصر تروریستی «لشکر جهنگوی» است.
مردم شهر کویته در واکنش به این عملیات تروریستی، در خیابان‌های این شهر تظاهرات کردند و علیه گروه‌های افراطی شعار دادند.
تظاهرکنندگان همچنین از دولت اسلام‌آباد خواستند قاطعانه‌تر با تروریست‌ها برخورد کند و از جامعه شیعیان پاکستان حمایت بیشتری به عمل آورد.
جامعه شیعیان پاکستان هدف دائمی تروریست‌ها در این کشور هستند.
از جمعیت 180میلیون نفری پاکستان، حدود 20 درصد آن را شیعیان تشکیل می‌دهند. بیش از 400 شهروند شیعه طی سال 2013 (10 دی 91 تا 10 دی 92) در حملات تروریستی کشته شدند.
تروریست‌ها دیروز نیز خودروهای نیروهای امنیتی را در شمال غرب پاکستان هدف انفجار بمب قرار دادند. این انفجار مرگ پنج نفر و جراحت هشت تن دیگر را در پی داشت.
دیروز همچنین در منطقه نوار قبایلی شمال غرب پاکستان، جنگنده‌های ارتش پاکستان پایگاه‌های تروریست‌‌ها را بمباران کردند که بنابر اخبار رسیده، مرگ 40 شبه‌نظامی طالبان را درپی داشت.