kayhan.ir

کد خبر: ۳۵۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

2 سال از عمر دولت با 2 وعده بی‌سرانجام گذشت(خبر ویژه)

عضو گروه مشاوران خاتمی نسبت به سرانجام وعده‌های اقتصادی دولت و سرنوشت مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم ابراز نگرانی کرد.

احمد پورنجاتی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ششم در فیس‌بوک نوشت: از آغاز فعالیت دولت یازدهم، دو موضوع مهم؛ «حل و فصل پرونده هسته‌ای و سامان‌دهی وضعیت اقتصادی کشور»،  همواره به عنوان اولویت در مجموعه برنامه‌ها و وعده‌های این دولت مطرح بوده است.
پورنجاتی اضافه کرد: به گمانم اگر بخواهیم به تنها مورد اشتراک نظر در نگاه و داوری درباره دولت یازدهم در میان همه طرف‌های عرصه سیاسی داخلی، اعم از خود دولت، رقیبان سیاسی و حتی مخالفان پا به رکاب آن و نیز افکارعمومی اشاره کنیم، همین دو مورد است. اما اینک واقعیت‌های پیش رو، چه در عرصه چالش هسته‌ای و چه در روند تحولات اقتصادی (به ویژه وضعیت بازارنفت) بنا به علت‌ها و عوامل گوناگونی که جداگانه باید به آنها پرداخت، پارامترهای تازه و متفاوتی را وارد میدان بازی در هر دو موضوع یاد شده کرده است.
به گزارش رجانیوز وی ادامه می‌دهد: گرچه همچنان بهره‌گیری از مزیت‌های نسبی این دولت در مهارت دیپلماتیک و تاکید بر رویکرد تعاملی و فعال و سازنده بازی برد-برد و نیز تلاش برای اصلاح‌نسبی ساختار اقتصادی به ویژه با تاکید بر رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری و کنترل رشد جهشی تورم می‌بایست مورد توجه باشد اما پیش‌بینی خردمندانه‌ روندهای پیش رو، ایجاب می‌کند که دولت روحانی زلف موجودیت سیاسی و کارنامه و موفقیت خود را از گره خوردن به این دو موضوع باز کند.
پورنجاتی تصریح کرد: پیشتر هم در گفتگو با برخی روزنامه‌ها پیشنهاد کرده‌ام؛ بازنگری در فهرست و ترتیب اولویت‌های دولت یازدهم! اینک وقت تغییر در «اصل بازی» است. از تخته نرد به شطرنج!