kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
تاکید مجدد رئیس سازمان زندان‌ها

ادعای صدور بیانیه و نامه از سوی زندانیان امنیتی کذب است

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بار دیگر ضمن رد ادعای صدور بیانیه و مصاحبه توسط زندانیان امنیتی تاکید کرد: بیانیه‌های انتصاب داده شده به برخی زندانیان امنیتی تهیه شده در پشت دیوارهای زندان است.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بار دیگر ضمن رد ادعای صدور بیانیه و مصاحبه توسط زندانیان امنیتی تاکید کرد: بیانیه‌های انتصاب داده شده به برخی زندانیان امنیتی تهیه شده در پشت دیوارهای زندان است.
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: آنچه که در فضای مجازی و رسانه‌های معاند نظام و انقلاب مطرح شده اغلب مطالبی است که به این افراد نسبت داده شده و به این مفهوم نیست که یک مصاحبه این افراد با صدای خود آنها پخش شده باشد.
وی تصریح کرد: اغلب موارد ادعایی مواردی است که دیگران در فضای بیرون از زندان تهیه می‌کنند و متناسب با گرایشات فکری و تمایلات سیاسی، حزبی و جناحی به خورد افکار عمومی جامعه می‌دهند.
اسماعیلی در این رابطه خاطرنشان کرد: البته ما موارد متعددی داشته‌ایم که همین زندانیان تاکید داشته‌اند که مطالب منتشر شده هیچ ربطی به آنها نداشته است، اما در عین حال باید گفت از آنجا که بخش امنیتی زندان‌های ما گروهی است  و این افراد به صورت جمعی نگهداری می‌شوند معمولا نکاتی را در ملاقات‌های خود به خانواده‌ها و یارانشان بازگو می‌کنند و این افراد از قول آن‌ها این مطالب را منتشر می‌کنند.
رئیس سازمان زندان‌ها تاکید کرد: همانطور که گفتم نحوه نگهداری این افراد به صورت گروهی است و ما هر روز خروجی‌هایی از مجموعه زندان‌های امنیتی خود داریم، چه در قالب مرخصی که به آنها داده می‌شود و چه کسانی  که دوران محکومیتشان تمام شده و آزاد می‌شوند و همچنین کسانی نیز وجود دارند که مورد عفو نظام قرار می‌گیرند آزاد هستند که از قول کسانی که در داخل زندان هستند، مطالبی را منتشر کنند.
البته ممکن است در برخی موارد تخلفاتی نیز صورت گیرد و ما هیچ‌گاه بنا نداریم که بگوییم در این مجموعه هیچ خطا و شکستی وجود ندارد اما آنچه که در زندان‌های ما انجام می‌شود یک مجموعه کاملا تعریف شده است و مطالبی که به آنها انتصاب داده می‌شود اغلب تهیه شده در پشت دیوارهای زندان است نه در داخل زندان.
      ورود مواد مخدر به زندان فوق‌العاده ناچیز است
غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها درباره ورود مواد مخدر به زندان‌ها نیز گفت: ما امروز مدعی هستیم که ورود مواد مخدر به زندان‌ها فوق‌العاده ناچیز است، اما با این حال تلاش‌های بسیاری برای مقابله با ورود مواد مخدر به زندان‌ها صورت گرفته است که ما برای این امر در ابتدا سعی کردیم، تقاضای مصرف مواد مخدر در زندان‌ها را از بین ببریم که در این راستا اقداماتی همچون سم‌زدایی، درمان اعتیاد، ترک اعتیاد و در نهایت مصرف جایگزین متادون به عنوان مواد مخدر در ارتباط با آن دسته از زندانیانی که از لحاظ نوع مواد مصرفی و شیوه مصرف و همچنین وضعیت سن و سال امکان ترک برای آنها وجود ندارد، در نظر گرفتیم.
علاوه بر آن ما زندان‌های خود را به دوربین‌های مدار بسته مجهز کرده‌ایم و تمام تحرکات زندانیان در داخل زندان‌ها را رصد کرده و در نتیجه محیط برای آنها ناامن شده و ما با مراقبت‌ها و بازرسی‌های شدید در ورودی زندان‌ها سعی کردیم که متخلفینی را که  سعی دارند موادمخدر به زندان‌ها حمل کنند ناکام بگذاریم.
 وی افزود: اخیرا نیز اقدام جدیدی توسط سازمان زندان‌ها صورت گرفته است، چرا که شیوه اصلی ورود مواد مخدر که تشخیص آن نیز سخت است جاسازی مواد مخدر در داخل بدن است که این کار به صورت بلع انجام می‌شود برای این امر نیز در همه زندان‌ها واحدهای قرنطینه، پذیرش و تشخیص را قرار دادیم.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این اقدامات 7 عدد از زندان‌ها را به دستگاه «بادی اسکنر» مجهز کرده‌ایم و اگر اعتبار لازم فراهم شود دیگر زندان‌ها را نیز به این دستگاه مجهز خواهیم کرد.
وی افزود: با اشاره به این واقعیت که حدود 55 درصد از زندانیان، قبل از آنکه وارد زندان شوند مبتلا به اعتیاد و سوءمصرف مواد مخدر هستند  باید تاکید کنم: 70 درصد زندانیان زمان ورود به زندان هرکدام با  یک یا چند بیماری از قبیل سل، HIV، هپاتیت B و C دست و پنجه نرم می‌کنند.
گفتنی است غلامحسین اسماعیلی رئیس سازمان زندان‌ها سال پیش نیز در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه کیهان به این موارد اشاره و تاکید کرد: رسانه‌های خارجی هرازگاهی زندان‌های ایران را مورد سوژه خود قرار می‌دهند و چون نمی‌توانند موارد ضد حقوق بشری از آن استخراج کنند به این‌گونه ادعاهای واهی دامن می‌زنند تا چند صباحی بتوانند با موج‌آفرینی‌های کاذب به اهداف خام خود برسند.