kayhan.ir

کد خبر: ۳۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش:

مطالبات فرهنگیان تا پایان سال پرداخت می‌شود

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: با اعتبارات مکملی که به استان‌ها ابلاغ شده تا پایان امسال مطالبات فرهنگیان به طور کامل پرداخت می‌شود.

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: با اعتبارات مکملی که به استان‌ها ابلاغ شده تا پایان امسال مطالبات فرهنگیان به طور کامل پرداخت می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، سیدمحمد بطحایی ظهر دیروز در نشست مدیران و مربیان پرورشی مدارس سیرجان مشکلات موجود در زمینه مسائل پرورشی را به دلیل عدم تخصیص اعتبارات کافی و تنگناهای اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم در سرفصل‌های جدید اعتباری، همه مشکلات برطرف شود.
وی از کاهش تنوع مدارس با هدف نتایج مطلوب آموزشی خبر داد و افزود: در حال حاضر 14 نوع مدرسه زیر پوشش این وزارتخانه فعالیت دارند که با مطالعات و پژوهش‌‌هایی که در دست انجام است این تنوع در مرحله اول به 10 نوع و به تدریج به هشت نوع کاهش می‌یابد و تا سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود.
بطحایی از اختصاص اعتبارات مورد نیاز پژوهش‌های دانش‌آموزی و معلمان در مراکز آموزشی و پژوهش‌سراها از سال آینده خبر داد و گفت: این اعتبارات در سرفصل جدید بودجه آموزش و پرورش معین شده است که امید است در مجلس به تصویب برسد و آغاز خوبی را در بخش پژوهش‌ها در سطح کشور شاهد باشیم.
قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را مناسب‌ترین و ماهر‌ترین مرکز علمی تربیت نیرو برای این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: با کاهش تدریجی تمرکز مدیریت و دادن اختیارات به شهرستان‌ها مدیریت بهینه در منابع مالی به آموزش و پرورش مناطق واگذار و مشکلات مالی آنها برطرف می‌شود.