kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۰
رئيس ستاد مرکزی بزرگداشت 9 دی خبر داد

برگزاری همایش نقش انگلیس در فتنه 88

رئيس ستاد بزرگداشت یوم ‌الله 9 دی در نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های بزرگداشت 9 دی پرداخت که برگزاری همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 از آن جمله است.

علی‌محمد نائینی رئيس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 9 دی درباره برنامه‌های پنجمین سالگرد گرامیداشت حماسه 9 دی اظهار داشت: برنامه‌های بزرگداشت یوم‌الله 9 دی با ایراد خطبه‌های ائمه‌جمعه و سخنرانان قبل خطبه‌ها در نماز جمعه 5 دی آغاز و تا نماز جمعه 12 دی ادامه خواهد داشت. اجتماع راهپیمایان اربعین تهرانی همزمان با نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) حاج مهدی سلحشور در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد.
نائینی افزود: امسال تمامی شبکه‌های رادیویی صدا با بیش از 70 ساعت برنامه مختلف و شبکه‌های سیما با بیش از 36 ساعت برنامه در قالب‌‌های کلیپ، فیلم، گفت‌ وگو و تحلیل فعال خواهند بود.
وی با اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران و بسیج ادامه داد: در شهر تهران و در مناطق 22گانه 10 برنامه پیش‌بینی شده است و در همه محلات تهران برنامه ویژه بزرگداشت 9 دی در مساجد، فرهنگسراها، سرای محلات و سالن‌های نمایش پیش‌بینی شده است و بیش از 60 نفر از شخصیت‌های تحلیل‌گر به مدت یک هفته در سطح تهران برنامه‌های تحلیلی دارند.
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 9 دی برگزاری مراسم ویژه اهدای تندیس و تقدیر از 30 فعال جبهه مردمی انقلاب در بزرگداشت حماسه 9 دی در صبح نهم دی و در سالن ایوان شمس شهرداری تهران را یکی از برنامه‌های آن روز برشمرد و از رونمایی کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه توسط فعالان دانشجویی دانشگاه تهران خبر داد.
نائینی با اشاره به برگزاری همایش علمی بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88 گفت: این همایش روز سه‌شنبه 9 دی ماه از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر در مرکز همایش‌‌های بین‌‌المللی صدا و سیما با همت بسیج اساتید کشور برگزار می‌شود.
وی از تجمع بزرگ 7 هزار نفری طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان تهران با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی در ساعت 9 صبح چهارشنبه دهم دی در مصلای امام خمینی (ره) تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار و هشتصد گردهمایی، نشست بصیرتی و تجمع تبیینی تحلیلی در قالب نهضت بصیرت‌افزایی در تمامی شهرستان‌ها و شهرها برپا خواهد شد.
رئيس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 9 دی از ساخت نرم‌افزار اندروید بصیرت، تهیه ویژه‌نامه جامع چند رسانه‌ای و قرار گرفتن بر روی سایت‌ها و فعال‌سازی عملیات فرهنگی در راستای تولید یادداشت، مقاله و پوستر در موضوع 9 دی خبر داد و خاطرنشان کرد: حرکت کاروان روایت فتنه توسط جمعی از طلاب قم در شهر قم و تهران و روایت حوادث تهران در مراکز وقوع فتنه از جمله مسجد لولاگر و مزار شهیدان فتنه از دیگر برنامه‌های این روز است.
به گزارش تسنیم، نائينی از برگزاری همایش «حماسه حسینیان» و تجلیل از جانبازان فتنه و همایش بزرگ تجلیل از خانواده شهدای فتنه توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران در مناطق مختلف خبر داد و خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره فیلم عمار و اکران فیلم‌های برگزیده در نیمه دوم دی از دیگر برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مستضعفین، سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ستاد کل نیروهای مسلح، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز در روز 9 دی برنامه‌های خود را برگزار خواهند کرد.