kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
توسط مرزداران زاهدان و سراوان صورت گرفت

کشف 2 تن انواع مواد مخدر در 3 عملیات نیروی انتظامی

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط بیش از 2 تن انواع مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی زاهدان و سراوان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سرتیپ دوم پاسدار «رهام بخش‌حبیبی» افزود: مرزداران هنگ مرزی زاهدان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مواد مخدر برای ورود به داخل کشور مطلع شدند که در همین راستا تمامی محورهای احتمالی ورود آنان زیر پوشش کنترلی مرزبانان قرار گرفت.
وی افزود: نیروهای مرزبانی با اجرای کمین‌های هدفمند و بهره‌گیری از تاکتیک‌های عملیاتی سرانجام موفق شدند پس از ساعاتی درگیری مسلحانه ضمن وارد کردن صدمات سنگین به سوداگران مرگ آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند.
فرمانده مرزبانی استان ادامه داد: در این عملیات موفقیت‌آمیز مرزداران هنگ مرزی زاهدان توانستند با زمینگیر کردن 9 نفر شتر حامل قاچاق، مقدار یک تن و 443 کیلوگرم کراک و 81 کیلو و 700 گرم هروئین را از سوداگران مرگ کشف و ضبط کنند.حبیبی با اشاره به اجرای عملیات مشابهی در جنوب استان گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز با تشدید اقدامات کنترلی و اشرافیت اطلاعاتی توانستند در یک اقدام موفق از یک دستگاه خودرو تویوتا 604 کیلو و 400 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و ضبط کنند.
هلاکت دو سوداگر مرگ در زاهدان
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی سیستان و بلوچستان نیز از انهدام باند مسلح قاچاق مواد مخدر و کشف 88 کیلوگرم هروئین و کراک و هلاکت دو قاچاقچی مسلح خبر داد.
سرهنگ رضا ناظری گفت: نیروهای اطلاعاتی پلیس با استفاده از یافته‌های اطلاعاتی خود درباره تحرکات این باند، خودروهای قاچاقچیان را شناسایی و سرکرده باند را با یک دستگاه خودرو زانتیا دستگیر کردند.
با دستگیری سرکرده باند یک دستگاه خودروی سواری پراید حامل 60 کیلو و 400 گرم هروئین شناسایی و توقیف شد.
در این رابطه سرکرده باند و 2 قاچاقچی دیگر دستگیر شدند.