kayhan.ir

کد خبر: ۳۳۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷

چهار سوی پنج قاره

  ترس صهیونیست‌‌ها از غواصان حزب‌الله
کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نیروی دریایی این رژیم برای جلوگیری از عملیات غواص‌ها و قایق‌های حزب‌الله در سرزمین‌های اشغالی، موانعی ویژه در دریا کار گذاشته است. این اقدام به دنبال حمله غواص‌های «حماس» در عملیات «قورباغه‌های انسان‌نما» در جنگ 51 روزه اتخاذ شده است.
برکناری مقامات در بلاروس
«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس، نخست‌وزیر، رئیس بانک مرکزی و تعدادی از وزرای ارشد این کشور را برکنار کرد تا بزرگ‌ترین تغییرات در کابینه از سال 2010 تاکنون انجام شود. با توجه به بحران اقتصادی این اقدام در جهت حمایت از اقتصاد بلاروس صورت گرفته است.
بزرگترین ذی‌نفع‌ ترور بوتو
«پرویز مشرف» رئیس‌جمهور پیشین پاکستان که در حال حاضر رهبری حزب «مسلم لیگ تمام پاکستان» را برعهده دارد «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور سابق را بزرگترین ذی‌نفع کشته شدن همسرش «بی‌نظیر بوتو» خواند. «بوتو» در 27 دسامبر 2007 در حمله‌ای تروریستی ترور شد.
کشته شدن 30 نفر در کامرون
مقامات دولت کامرون روز شنبه اعلام کردند تروریست‌های «بوکوحرام» در حمله به یک روستا در مرز نیجریه، 30 نفر را کشتند، تروریست‌های «بوکوحرام» طی پنج سال گذشته بیش از 10 هزار نفر را کشته‌اند.
رد حمله هکرهای کره شمالی
رئیس شرکت امنیت سایبری «نورس» آمریکا اعلام کرد: «این مسئله برای ما روشن است که بر اساس شواهد علمی و سایر شواهدی که جمع‌آوری کرده‌ایم، هکرهای کره شمالی مسئول حمله به شرکت «سونی پیکچرز» نیستند. کارشناسان سایبری بر این نکته اصرار دارند که شواهدی که از سوی «اف.بی‌.آی»‌ ارائه شده است برای متهم کردن کره شمالی کافی نیست.