kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۸۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
آیت‌الله نوری همدانی: 

سیاست در اسلام با عبادت درهم آمیخته است

آیت‏الله نوری همدانی گفت: فرهنگ‌سازی باید در سطح جامعه دارای آثار واقعی و مجسم باشد نه اینکه در رسانه از آن سخن گفته شود اما آثار آن دیده نشود.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار مسئولان اجرایی بیست‏وسومین اجلاس سراسری نماز با اشاره به نامه 27 نهج‏البلاغه خاطرنشان کرد: در این نامه امام علی(ع) به محمد بن ابی بکر دستوراتی مبنی بر اعتقادات، رفتارهایی مبتنی بر قرآن با مردم و مطالب اخلاقی بسیاری را یادآور می‏شود، امام در نهایت کمال هرکاری را وابسته به کمال نماز معرفی می‏کند.
وی درک نماز را امری لازم و ضروری خواند و تأکید کرد: درک این مسئله که نماز صحبت انسان با خداوند است بسیار قابل اهمیت است و توجه به معانی اذکار نماز به خصوص سوره حمد که تمام اصول دین را در خود جای داده بسیار با اهمیت است.
این مرجع تقلید سیاست اسلام را با عبادت آن درهم آمیخته دانست و اظهار داشت: دین اسلام یک دین اجتماعی است که بروز آن در نماز جماعت و نماز جمعه به وضوح مشخص است.
آیت‏الله نوری همدانی در پایان گفت: فرهنگ‌سازی اسلامی باید واقعی باشد نه اینکه با صحنه‌سازی و تبلیغات رسانه‏ای مطلبی را به مردم بگوییم ولی در واقع خبری از آن نباشد.