kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
حجت‌الاسلام طائب:

حکم سران فتنه خیلی بالاتر از حصر خانگی است

رئیس شورای قرارگاه عمار گفت: اگر بنا باشد دادگاه صالحه‌ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.


حجت‌الاسلام مهدی طائب، رئیس شورای قرارگاه عمار در گفت‌وگویی با تبیین نظر فقها مبنی بر «باغی» بودن سران فتنه در نظام اظهار داشت: کسی که با فریب، غوغاسالاری و اردو کشی خیابانی اقدام به لطمه زدن به نظام کند باغی محسوب می‌شود و فتنه 88 همچون اقدامات خیلی از جریانات همچون سازمان مجاهدین خلق و حزب توده یکی از مظاهر بغی بود.
وی به موضوع تشکیل دادگاه صالحه برای رسیدگی به جرایم سران فتنه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این دادگاه دارای یک قاضی و یک‌سری دادنامه است و قاضی پس از تحقیقات از طریق دستگاه‌های مختلف کیفر خواستی در این خصوص صادر می‌کند، گفت: مسئله بغی سران فتنه در شورای عالی امنیت ملی با حضور رئیس قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت همچنین دستگاه‌های امنیتی که باید اطلاعات مربوط به سران فتنه را هم ارائه می‌کردند در شورای عالی امنیت ملی حاضر بودند. طائب خاطر نشان کرد: تمام تصمیماتی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص سران فتنه گرفته به خود آنها ابلاغ و در واقع آنها را تفهیم اتهام کرده است که موضوع بغی بر نظام توسط آنها برای اعضای شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است.
به گزارش مهر، رئیس شورای قرارگاه عمار همچنین جرم سران فتنه را برای نظام محرز دانست و تاکید کرد: اگر بنا باشد دادگاه صالحه‌ای برای رسیدگی به جرایم سران فتنه برپا شود حکم آنها بسیار بالاتر از حصر خانگی است.