kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
هاشمی رفسنجانی:

اختلاف‌ها میان مسلمانان نباید به نزاع تبدیل شود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیم و هراس دشمنان اسلام از ایجاد وحدت بین مسلمانان، آنان را مجبور ساخته است تا با توسل به هر ترفندی تلاش‌های وحدت‌آفرین را خنثی سازند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر دیروز در دیدار رئیس و اعضای کمیته علمی و اجرایی همایش «پیامبر رحمت و مدارا» با تسلیت شهادت امام رضا(ع)، تفرقه و دودستگی میان مسلمانان را مضرترین و خطرناک‌ترین پدیده در طول تاریخ اسلام دانست و گفت: متأسفانه جهان اسلام در تمام دوره‌های خود گرفتار فتنه‌های متعددی شده است. بیم و هراس دشمنان اسلام از ایجاد وحدت بین مسلمانان، آنان را مجبور ساخته است تا همواره با توسل به هر ترفندی تلاش‌های وحدت‌آفرین شخصیت‌های جهان اسلام را خنثی سازند که نمونه‌‌ بارز آن پیدایش گروه‌های تکفیری نظیر طالبان، بوکوحرام و داعش در عصر حاضر است.
به گزارش مهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضرت محمد(ص) با اخلاق و سیره ممتاز خویش، محبت را جایگزین نفرت و عزت را جایگزین تحقیر و صلح و دوستی را جایگزین جنگ و دشمنی نمود. پیامبر اسلام با تحمل و بردباری بی‌نظیرش باید الگویی برای عالمان و اندیشمندان عصر حاضر جهان اسلام گردد تا با کنار گذاشتن اختلافات جزئی و اتکا به مشترکات دینی، اختلاف را به همدلی و تفرقه را به وحدت تبدیل نمایند.