kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۹۰
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

تلاش رسانه‌های دولتی برای توجیه اظهارات بلندگوهای داخلی دشمن

در حالی که اظهارات زبونانه شیرزاد و زیباکلام درباره بی فایده بودن فناوری هسته ای با انتقاد گسترده ای مواجه شده، رسانه های دولتی کوشیدند این مواضع را به نحوی توجیه کنند.


در حالی که انتقادها به سخنان نسنجیده احمد شیرزاد و صادق زیبا کلام در دانشگاه تهران و تلاش آنان برای توجیه اینکه انرژی هسته‌ای نیاز ایران نیست، ادامه دارد خبرگزاری دولتی ایرنا یک بار دیگر به سراغ شیرزاد رفته است تا وی باردیگر مواضع خود را تکرار کند.
شیرزاد در این مصاحبه مدعی شده است که سخنان و اظهارات وی ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد و موضع وی درباره مضر بودن فناوری هسته ای برای منافع ملی، یک مسئله داخلی است!
وی برای توجیه سخنان خود صنعت هسته ای را با صنعت خودروسازی مقایسه کرده و گفته است: در داخل کشور به عنوان شهروند می توانیم نسبت به هر صنعتی نگاه نقادانه داشته باشیم ضمن آن که صنعت هسته ای در همه جای دنیا مخالفان خود را دارد و اشکالی ندارد در داخل ایران هم مخالفانی داشته باشد.
روزنامه دولتی ایران نیز در یادداشتی به منتقدان سخنان زیباکلام و شیرزاد تاخته و مطالبه موضع گیری دولت در برابر چنین اظهاراتی را مغالطه و بی ربط توصیف کرده است. ادعای روزنامه ایران درباره عدم لزوم موضع گیری دولت درباره این اظهارات در حالی است که دولت یازدهم طی یک سال ونیم عمر خود انواع و اقسام القاب را - از بی‌سواد و بی شناسنامه بودن تا تازه به دوران رسیده و ...- به منتقدان نسبت داده است.
جای خالی غیرت ملی
در همین حال رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره این اظهارات گفت: اگر در عرصه هسته‌ای پیشرفت نداشتیم، صف آرایی قدرت‌های دنیا در مقابل ما چه معنی داشت.
علاالدین بروجردی افزود: دشمنان ایران به دنبال این هستند که ما این قدرت را نداشته باشیم. نماینده بروجرد خاطر نشان کرد: امروزه از صفر تا 100 صنعت هسته‌ای یعنی از استخراج اورانیوم تا غنی سازی را به دست آورده‌ایم و آن وقت افرادی همچون شیرزاد حرفی می‌زنند که دشمن هم نمی‌زند.  رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به شیرزاد گفت: جناب شیرزاد به میزان دکتر اکبر اعتماد بنیانگذار سازمان انرژی اتمی در زمان قبل از انقلاب غیرت ملی داشته باشید.
گفتنی است چندی قبل دکتر اکبر اعتماد با  تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در حال انجام مصاحبه بود که مجری به طرق مختلف سعی داشت اکبر اعتماد علیه برنامه هسته‌ای ایران صحبت کند ولی نه تنها دکتر اعتماد این کار را نکرد بلکه قاطعانه از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دفاع کرد که این اقدام مورد خشم مجری شبکه تلویزیونی ملکه انگلیس یعنی بی‌بی‌سی فارسی شد.