kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
امیر خلبان چیت‌فروش مطرح کرد

وارد شدن نسل سوم فرماندهان نیروی هوایی در رزمایش محمدرسول‌الله(ص)

سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) تاکید کرد: از ویژگی‌های بارز این رزمایش وارد شدن نسل جدیدی از فرماندهان نیروی هوایی است که مدیریت این رزمایش را برعهده گرفته اند.


به گزارش روابط عمومی نهاجا، امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش، سخنگوی نیروی هوایی در رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) درباره دستاوردهای مهم این رزمایش گفت: بزرگترین پیام و دستاورد این رزمایش، مخابره این پیام به دنیا است که نیروی هوایی ارتش سالهاست به خودکفایی رسیده است.
وی افزود: علاوه بر این، تأمین امنیت هوایی کل مناطق تحت پوشش رزمایش در خلال برگزاری آن، بر عهده نیروی هوایی است که با گشتهای هوایی مستمر توسط پایگاه‌های هوایی واقع در جنوب کشور انجام می‌شود.
امیر چیت فروش با اشاره به انتصاب فرماندهان جدید پایگاه‌ها و قسمت‌های مختلف نیروی هوایی طی یک سال گذشته گفت: واگذاری مدیریت رزمایش محمد رسول‌الله(ص) به نیروهای جوان‌تر و نسل سوم فرماندهان نهاجا در این سطح آزمون خوبی برای این افراد است تا بتوانند آموخته‌های مدیریتی خود را در عمل به نمایش بگذارند.
امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش رزمایش محمد رسول الله (ص) را با رزمایشهای قبلی متفاوت دانست و افزود: این رزمایش در وسعتی در حدود 2 میلیون متر مربع کاملاً به صورت مشترک برگزار می‌شود که با محوریت نیروی دریایی ارتش و همکاری نیروهای زمینی، هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش بطور برنامه‌ریزی شده اجرا می‌شود.
وی محور فعالیت نیروی هوایی در این رزمایش را اهداف متحرک در هوا و زمین و نیز کل سطح دریا عنوان کرد و افزود: برای آمادگی اجرای این رزمایش، قرارگاه مرکزی ذوالفقار در منطقه بندرعباس مستقر شد و قرارگاه‌های تاکتیکی مختلفی فعالیت خود را آغاز کردند و هواپیماهای مختلف شکاری بمب افکن به منطقه اعزام شده و تمرین آمادگی برای شروع رزمایش و انهدام اهداف فرضی و رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده رزمایش را شروع کردند.
تست رادارهای رهگیر و موشک‌های سامانه موشکی باور ۳۷۳
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در گفت‌و‌گو با تسنیم، درخصوص آخرین وضعیت سامانه موشکی باور ۳۷۳ (اس۳۰۰ ایرانی) گفت: کارهای سامانه موشکی باور۳۷۳ براساس زمان‌بندی پیش می‌رود و ان‌شاالله پس از اتمام کار، وارد عرصه پدافند هوایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تست‌های باور ۳۷۳ در حال انجام است البته تست‌های متفاوتی دارد، افزود: رادار رهگیر و ردگیر، موشک‌های مختلف سامانه موشکی باور ۳۷۳ در ارتفاع‌های پایین، متوسط و بالای آن در حال تست هستند.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: به هر حال این پروژه زمان‌بر بوده و کارهایش در دست انجام است.