kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۷۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

پرونده افزایش قیمت بلیت هواپیماها روی میز کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از بررسی پرونده افزایش بلیت هواپیماها در ایام خاص مانند اربعین حسینی (ع) و واردات 750 تن مرغ آلوده به کشور در این کمیسیون خبر داد.


«حسین آذین» در گفت وگو با ایرنا درباره رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به شکایات رسیده درباره قیمت‌های بلیت شرکت های هواپیمایی در روزهای خاص که تا حدود 400 درصد نیز افزایش می یابد، افزود: این موضوع در جلسه ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح شد و وی نیز گفت که قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد و به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد که قیمت ها را مشخص می کند.
وی ادامه داد: درحالی‌که در روزهای شلوغ به علت افزایش فروش بلیت باید قیمت ها کاهش یابد اما به دلیل حضور واسطه ها در این بازار باعث افزایش قیمت های بلیت می‌شود، درضمن نظارت بر آژانس های مسافرتی نیز در این روزها به شدت کاهش می یابد.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس تصریح کرد: در پایان این جلسه مقرر شد که تعریفی درباره چگونگی نظارت بر آژانس های مسافرتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود تا نظر کارشناسی درباره این موضوع ارائه و یا حتی بصورت قانون به دولت ابلاغ شود.
وی خاطر نشان کرد: آژانس های مسافرتی عمدتا با قیمت های بسیار پایین چارتر می کنند ولی پس از مدتی و در روزهای خاص این قیمت ها را هرچقدر بتوانند افزایش می دهند و به فروش می رسانند که مقرر شد در این زمینه فهرستی از شرکت هایی که چارتر می کنند، آماده و تقدیم مجلس شود تا در جلسه بعدی فهرست راهکارهای نظارت بر آنها مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه جلسه ای با رییس سازمان دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام درباره واردات 750 تن مرغ آلوده به کشور برگزار شده است، گفت: البته این میزان مرغ وارداتی آلوده امحاء و تبدیل به کود شده است.