kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
سرمربی جدید تیم فوتبال امید تاکید کرد

می‌توانیم پس از 40 سال به المپیک صعود کنیم

انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید به استقبال کارشناسان اهل فن مواجه شد تا جایی که بسیاری از آنها ابراز امیدواری کردند که این بار تیم امید پس از نزدیک به 40 سال بتواند جواز حضور در رقابت‌های المپیک را بدست آورد.

سرویس ورزشی-

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در ساعات پایانی روز سه‌شنبه محمد خاکپور ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید ایران انتخاب شد. خاکپور که از چهره‌های خاک‌خورده و بنام فوتبال ایران است، روز گذشته در مراسم معارفه خود که با حضور بازیکنان تیم امید برگزار شد، اظهار داشت: از همه افرادی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند تشکر می‌کنم. از تدارکات گرفته تا مربیان کادر فنی و تمام  مسئولان. به عنوان یکی از اعضای کوچک خانواده فوتبال قرعه به نام من خورد تا در کنار شما باشم.
وی با بیان اینکه استخدام شدم تا برای شما کار کنم، افزود: شما متعلق به 75 میلیون ایرانی هستید و تمام توان و هم و غم من در اختیار شما قرار دارد که به هم کمک کنیم تا تیم موفق شود و در این راستا از شما یاری می‌خواهم.
خاکپور گفت: در اردوی قطر در خدمت شما بودم و در این اردو به این نتیجه رسیدم که شما توانایی زیادی دارید و می‌توانیم تیم امید را پس از 40 سال به المپیک برسانیم. در تمرینات نیز تمام توان خود را در اختیار شما می‌گذارم تا ان‌شاءالله با هم بتوانیم به این هدف بزرگ دست پیدا کنیم.
سرمربی جدید تیم امید تصریح کرد: به عنوان کوچک‌ترین عضو فوتبال از شما می‌خواهم تمام تلاش‌تان را انجام دهید تا بتوانیم با یکدیگر این تیم را به حق واقعی‌اش برسانیم. چرا که باید به هویت ملی خود دست پیدا کنیم. وی افزود: هر بازیکنی می‌خواهد به تیم ملی بزرگسالان برسد باید از این مکان عبور کند ضمن اینکه باید توانایی‌های خود را نشان دهید تا مسیر موفقیت هموار شود.  هدف ما پیشرفت ایران و سربلندی پرچم ایران است.
خاکپور در ادامه مراسم معارفه‌اش گفت: برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنم و امیدوارم بتوانم با حضور همکارانم بر مشکلات و حواشی که وجود دارد غلبه کرده تا بتوانیم به موفقیت برسیم.
وی در پایان گفت: از دوستان رسانه‌ای‌ام تشکر می‌کنم که امروز در این محل حاضر شدند و معتقدم که باید همه دست به دست هم بدهیم و از تیم امید حمایت کنیم. صحبت زیادی ندارم و از همین حالا باید تمرینات را با قدرت آغاز کنیم و جدی‌تر از قبل کار کنیم تا به موفقیت برسیم.
اما تغییرات کادر فنی تیم امید تنها به حضور محمد خاکپور خلاصه نشد، روز گذشته مجید صالح مربی سابق استقلال و تیم ملی نیز به عنوان مربی تیم امید انتخاب شد. صالح پس از انتخاب به عنوان مربی تیم امید گفت: در مقطعی که هنوز به ملوان نرفته بودم بحث تیم امید مطرح شد و آن زمان محمد خاکپور به عنوان مدیر فنی این تیم در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد زلاتکو کرانچار سرمربی تیم امید شود، صحبتی با من داشت که پذیرفته بودم در صورت مهیا شدن شرایط به تیم امید کمک کنم اما در هر حال بعد از آن به ملوان رفتم.
صالح مربی تیم امید شد
صالح در پاسخ به اینکه محمد خاکپور چه زمانی از شما برای همکاری با او در تیم امید دعوت کرد،گفت: سه‌شنبه شب محمد خاکپور با من تماس گرفت و چندین ساعت به صورت مفصل در این باره با هم صحبت کردیم. من فضا را برای کار در تیم امید بسیار مساعد دیدم. فضایی که اختیارات فنی و موارد دیگر را شامل می‌شود. مواردی چون حمایت‌هایی که از این تیم قرار است صورت گیرد. محمد خاکپور عنوان کرد که این مجموعه تلاش می‌کند دیدگاه‌ها را نسبت به تیم امید تغییر دهد. حضور حبیب کاشانی در مجموعه تیم امید به عنوان مدیری که می‌خواهد شرایط را برای این تیم بهتر از قبل کند تا بتوانیم به المپیک صعود کنیم، بسیار موثر بود.
استقبال اهالی فوتبال از انتخاب خاکپور
انتخاب محمد خاکپور به عنوان سرمربی تیم امید به استقبال کارشناسان اهل فن مواجه شد تا جایی که بسیاری از آنها ابراز امیدواری کردند که این بار تیم امید پس از نزدیک به 40 سال بتواند جواز حضور در رقابت‌های المپیک را بدست آورد.
البته برخلاف کارشناسان اهل فن، هومن افاضلی بدون داشتن کارنامه‌ای روشن و مشخص - چه در دوران بازیگری و چه در کسوت مربیگری - به انتقاد از انتخاب خاکپور برای تیم امید پرداخت و گزینش وی را انتخابی سیاسی دانست!