kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
تاکید رئیس کمیته ملی المپیک بر لزوم حمایت‌ همه جانبه از کشتی

هاشمی: باید مدال بیشتری در المپیک‌کسب کنیم (گفت و گو)

رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید نگاه اصلی ما به کشتی بعنوان رشته اول در بازی‌های المپیک است و باید حمایت‌های همه جانبه‌ای از کشتی شود.


کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک در نشست با مسئولان فدراسیون کشتی شرکت کرد و به حضور موفق در المپیک ریودوژانیرو 2016 تاکید کرد.گزیده‌ای از صحبت‌های وی پس از حضور در این نشست در ادامه می‌آید:
* ویترین ورزش ما در جهان حضور در المپیک هاست و ما در این راستا دو موضوع را دنبال می‌کنیم؛ اول بدنبال کسب سهمیه حضور در المپیک هستیم و به دنبال آن باید نسبت به دوره قبل سهمیه و مدال بیشتری در المپیک کسب کنیم.
* استنباط من این است که ما می‌توانیم مشروط به حمایت‌های همه جانبه از فدراسیون‌های مدال آور به این هدف برسیم و کمیته المپیک وظیفه خود می‌داند که از رشته‌های مدال آور حمایت کند.
* ما رشته‌های ورزش خود در المپیک را به سه گروه تقسیم کرده ایم، گروه اول رشته‌های مدال آوری مانند کشتی، تکواندو، وزنه‌برداری و یک رشته در دوومیدانی، گروه دوم رشته‌هایی که اگر توجه شود شانس کسب مدال را دارند و سوم رشته‌هایی است که فقط هدف حضور است و هر رشته‌ای که سهمیه کسب کند راهی برزیل می‌شود.
* بیشترین سهم و توجه به کمک‌های مالی از طرف کمیته ملی المپیک به گروه اول تعلق می‌گیرد چون این رشته‌ها ویترین ما هستند و در همین راستا نیز برگزاری نشست‌هایی با این فدراسیون‌ها در محل فدراسیون را برگزار می‌کنیم و در این میان می‌دانیم که فدراسیون کشتی بار سنگینی در المپیک 2016 بر دوش دارد.
* نگاه اصلی ما به کشتی بعنوان رشته اول در بازی‌های المپیک است و این رشته می‌تواند به شرطی که حمایت ویژه شود شانس کسب مدال‌های خوشرنگ در هر دو رشته در المپیک ریودوژانیرو را داشته باشد و این رشته باید حمایت همه جانبه شود و طبیعی است که سیاست ما بیشترین توجه مالی به کشتی به عنوان یک رشته مدال آور است.
*برنامه ما این است که از حداقل نفرات بیشترین حمایت را با فدراسیون انجام دهیم.حضور در المپیک کار سختی است و قطعا المپیک با مسابقات جهانی متفاوت است و امیدوارم کشتی با یک تیم خوب و کامل پس از کسب سهمیه حضور موفقیت آمیزی در المپیک داشته باشد و البته این موضوع مستلزم حمایت ویژه است.