kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳

کوتاه از ایران

بازگشت 900 هزار زائر
کرمانشاه - فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: بیش از 900 هزار نفر از زائران اربعین حسینی وارد کشور شده‌اند. سرتیپ اسکندر مومنی با بیان اینکه پلیس به تنهایی کار خدمت‌رسانی به زائران را انجام نداده افزود: توان سایر بخش‌ها همچون حمل‌ و نقل، راهور، هلال‌احمر و... نیز به کار گرفته شده است.
اعزام محققان به قطب جنوب
خرمشهر - فارس: رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم دریایی گفت: محققان ایرانی به قطب جنوب اعزام خواهند شد.
محسن چگینی افزود: بزودی فراخوان خواهیم داد و شرایط را اعلام می‌کنیم و در صورتی که شرایط مالی پژوهشگاه بهتر شود امسال یا سال آینده می‌توانیم اعزام‌هایی را به قطب جنوب داشته باشیم.
وی با اشاره به شرایط جوی خاص در قطب جنوب تصریح کرد: اعزام محققان بر اساس معیارها و فاکتورهای خاص صورت می‌گیرد.
چگینی افزود: امکان انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف حضور ما را در قطب جنوب ضروری می‌سازد.
500 هزار نفر مبتلا به آلزایمر
ساری - فارس: رئیس انجمن تقویت حافظه ایران با اشاره به اینکه ایران 500 هزار نفر مبتلا به آلزایمر دارد، گفت: در ایران در هر هفت دقیقه و در جهان هر چهار ثانیه یک نفر مبتلا به آلزایمر می‌شود.
محمدسیدا افزود: آمار ابتلای انسان‌ها به آلزایمر در حال افزایش است وی با اشاره به اینکه 70 درصد از هوش افراد در هفت سال نخست و مابقی تا سن 17 سالگی زندگی شکل می‌گیرد و بعد از آن هوش افزایش نمی‌یابد، گفت: اما در هر سنی باشید می‌توان حافظه را تقویت کرد.
اجرای 194 پروژه تحقیقاتی
مراغه - فارس: رئیس موسسه تحقیقات دیم کشور گفت: هم‌اکنون 194 پروژه تحقیقاتی در استان‌های دیم‌خیز کشور توسط این موسسه در حال اجراست.
عبدالعلی غفاری افزود: در 22 سال گذشته 36 رقم محصول دیم توسط محققان این موسسه در غلات، حبوبات، دانه‌های روغنی و علوفه معرفی شده است.
وی با بیان اینکه امسال توسط این موسسه سه رقم جدید غلات نام‌‌گذاری و معرفی شده است، گفت: گندم نان باران، قابوس و جو انصار از جمله ارقام معرفی شده است.
موسسه تحقیقات دیم کشور با پنج ایستگاه اصلی و 9 ایستگاه فرعی از سال 71 در استان‌های دیم‌خیز کشور فعالیت تحقیقاتی دارند.
تسهیلات کمتر بانک به صادرات
کرمان - ایرنا: رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تامین نقدینگی برای صادرات به راحتی انجام نمی‌شود و بانک‌ها تسهیلات کمتری می‌دهند.
ولی‌الله افخمی افزود: برطرف کردن مشکلات و موانع در صادرات مورد نظر است و باید فضای کشور صادراتی شود و هر مجموعه‌ای از آحاد مردم بررسی کنند که چگونه می‌توانند در صادراتی شدن کشور کمک کنند.
تعطیلی مدارس اهواز
اهواز - ایرنا: روابط عمومی فرمانداری اهواز با صدور اطلاعیه‌ای مدارس اهواز را در تمامی مقاطع تحصیلی صبح و عصر دیروز تعطیل اعلام کرد.
این روابط عمومی علت تعطیلی تمامی مدارس را قطع شدن ‍18 ساعته آب و تعمیر شبکه آب و فاضلاب شهر اهواز اعلام کرد.
بر اساس اعلام شرکت آب و فاضلاب شهری اهواز، آب این شهرستان از ساعت یک بامداد چهارشنبه به مدت 18 ساعت قطع شد تا تعمیرات لازم در تصفیه‌خانه آب شماره دو این شهر انجام شود.
این تصفیه‌خانه آب 80 درصد مناطق اهواز را تامین می‌کند.