kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰

کدخدایی: در محاکم صالحه باید به اتهامات فتنه‌گران رسیدگی شود

سخنگوی سابق شورای نگهبان تاکید کرد: تلاش‌ها باید برای تأمین امنیت کلان کشور در چارچوب قانون و اختیارات قانونی انجام شود و ما معتقدیم که در محاکم صالحه باید به اتهامات فتنه و فتنه‌گران رسیدگی شود.


عباسعلی کدخدایی در نشست «ناگفته‌های انتخابات 88 » که با عنوان صرفاً جهت اطلاع در تالار صائب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اعتقاد بر این‌که «انتخابات در ایران همیشه به‌منزله یک رفراندوم یا بیعت مجدد مردم با نظام بوده است»، گفت: صرف‌نظر از این‌که در هر دوره انتخاباتی چه کسی برنده می‌شود نظام جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که همه سلیقه‌ها و گرایش‌ها را در خود قرار دهد همان‌گونه که تاکنون نیز در همه انتخابات سلایق و گروه‌های مختلف مردم حضور داشته‌اند.
وی با تأکید بر این‌که «دشمنان ایران در وقایع سال 88 به دنبال ایجاد فرصتی برای خود و ایجاد تهدیدی علیه ایران بودند» افزود: از یک سال قبل از این انتخابات، افرادی در قالب شایعه بحث عدم اعتبار و اطمینان از مراجع ناظر برگزاری انتخابات مانند وزارت کشور و شورای نگهبان را مطرح کردند، در حالی‌که هیچ‌یک از آنها واقعی نبود. تا آن زمان تعداد بی‌شماری انتخابات در کشور برگزار شده بود که همین آقایان معترض، متصدی اصلی برگزاری آن بودند. با این ‌وجود باید این‌گونه استنباط می‌شد که تمام انتخابات برگزارشده تا آن روز باطل و ناسالم بوده است.
کدخدایی با مورد توجه قرار دادن حصر موسوی و کروبی، خاطرنشان کرد: بروز فتنه اجتماعی و سیاسی در ایران سال 88 موضوع شفافی است و اگرچه عامل اصلی ایجاد این فتنه در خارج از کشور است، اما عوامل داخلی آن نیز مشخص ‌شده است. ساده‌لوحانی در داخل فریب خوردند و از مسیر اصلی خارج شدند.
مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور حقوقی و سیاسی در عین حال با بیان این‌که «لازم است به جرم همه‌ کسانی که در فتنه نقش داشته‌اند، رسیدگی قضایی شود»، تصریح کرد: این مسئله به این معنا نیست که تا زمانی که رسیدگی قضایی نشده اقدامات تأمینی در این خصوص انجام نشود.
به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که «مسئله حصر اقدامی بر طبق قانون جاری کشور بوده است»، تاکید کرد: تلاش‌ها باید برای تأمین امنیت کلان کشور در چارچوب قانون و اختیارات قانونی انجام شود و ما معتقدیم که در محاکم صالحه باید به اتهامات فتنه و فتنه‌گران رسیدگی شود.