kayhan.ir

کد خبر: ۳۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
سخنگوی جنبش انصارالله یمن:

ایران محور مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی را هدایت می‌کند

سخنگوی جنبش انصارالله یمن، ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و هدایت‌گر محور مقاومت اسلامی علیه استکبار جهانی توصیف کرد.


پایگاه خبری «المراقبون پرس» نوشت: «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن برای نخستین‌بار از شبکه رسمی تلویزیون یمن از ایران و ائتلاف انصارالله با این کشور حمایت کرد و گفت: ایران کشوری اسلامی است که محور مقاومت علیه نیروهای استکبار جهانی به رهبری آمریکا و اسرائیل را هدایت می‌کند.
سخنگوی جنبش انصارالله یمن خواستار تقویت روابط صنعا با ایران به عنوان یک قدرت مهم منطقه‌ای شد.
وی در گفت‌وگو با برنامه «مرآة الواقع» گفت: ایران کشوری اسلامی و مقاوم و حامی ملت فلسطین و کشورهای مقاومی مانند سوریه و لبنان است و از جنبش سنی «حماس» در فلسطین که از غزه با دشمن صهیونیستی می‌جنگد، حمایت می‌کند.
عبدالسلام در ادامه از دولت یمن خواست تا در ایران سفارت باز کند و از نظر هیئت دیپلماتیک میان ایران و آمریکا مساوات را رعایت کند. این در حالی است که آمریکا در یمن یک سفیر و مذاکره‌کننده فوق‌العاده دارد که دست به کارهایی فراتر از یک سفیر می‌زند و از حدود خود تعدی می‌کند.
به گزارش فارس، وی خواستار تعمیق روابط دیپلماتیک یمن با ایران شد و تصریح کرد: ایران کشوری مسلمان، متمدن و قدرتی بزرگ در منطقه است. در چنین شرایطی روابط براساس منافع مشترک چیزی است که باید پایه روابط دیپلماتیک یمن با هر کشور عربی و اسلامی از جمله ایران باشد.