kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

وعده مسکن اجتماعی پس از 15 ماه همچنان در تعلیق (خبر ویژه)

با گذشت 15 ماه از شروع به کار دولت یازدهم، هنوز خبری از طرح‌های دولت برای ساماندهی بخش مسکن نیست.


مسئولان دولت فعلی با انتقادات گسترده از طرح دولت سابق برای بخش مسکن کشور (مسکن مهر) آن را مسبب اختلال در اقتصاد کشور معرفی کردند و وعده دادند طرحی را جایگزین مسکن مهر خواهند کرد که معایب آن را نداشته باشد.
به گزارش مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کابینه روحانی، نام طرح دولت برای بخش مسکن را «مسکن اجتماعی» عنوان کرد. تاکنون جزئیات زیادی از مسکن اجتماعی منتشر نشده است، اما طبق گزارش رسانه‌های حامی دولت روحانی، بنابر تصمیم‌گیری‌های اولیه‌ای که دولت در نظر گرفته در طرح مسکن اجتماعی متوسط واحد مسکونی 50 متر است و برای خانوارهایی که فرزند دارند به 70 متر می‌رسد. در مسکن اجتماعی واحدها متناسب با وسع درآمد خانوار قیمت‌گذاری می‌شود. قرار است این واحدها به صورت اجاره در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
در طول یک سال و چند ماه اخیر، وزیر راه و شهرسازی بارها از مسکن اجتماعی سخن گفته است؛ اما هنوز طرح مکتوبی از آن منتشر نشده، چه برسد به این که انتظار اجرایی شدن طرح جایگزین مسکن مهر را داشته باشیم. فعلاً که بیش از 15 ماه از شروع به کار وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم می‌گذرد، اما به غیر از افزایش وام خرید مسکن، طرح خاصی برای حل مشکل مسکن مردم ارائه نشده و مسکن مهر نیز با بی‌مهری دولت مواجه شده است.
مشرق همچنین در این زمینه دست‌کم 14 اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی را منتشر کرد که مبنی بر تخطئه عملکرد دولت قبلی و تحسین طرح مسکن اجتماعی است. این در حالی است که مسکن مهر با وجود برخی نواقص و ضعف‌ها موجب صاحب‌خانه شدن اقشاری گردید که هیچ امیدی به این موضوع مهم نداشتند.