kayhan.ir

کد خبر: ۳۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰

شهرهای ضداسرائیل در دنیا رو به افزایش است (خبر ویژه)

یک نویسنده صهیونیست هشدار داد تعداد شهرهای ضداسرائیلی در دنیا رو به تزاید است.


دکتر مانفرد گراستنفیلد ضمن گزارشی در وبسایت صهیونیستی عاروتص شوا خاطر نشان کرد: شورای شهر لسترانگلیس اخیرا تصمیم گرفته است که تمام اجناس تولید شده در اسرائیل را تحریم کند. لسترشهری است که 19 درصد از جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند و حزب کارگر کاملا بر شورای شهر احاطه دارد. این اتفاق جدید جاده‌ای دیگر را برای تحریم اسرائیل باز می‌کند. اگر به تاریخچه تحریم اسرائیل نگاه کنیم، همیشه واقعه سال 2005 در نروژ به ذهن خطور می‌کند. در سال 2005 شورای منطقه «سور-تروندلاگ» که «تروندهیم» (سومین شهر بزرگ نروژ) جزئی از آن است، با وجود مخالفت دولت نروژ، تصمیم گرفت تا اسرائیل را تحریم کند.
به گزارش خبرگزاری قدس وی یادآور شد: میان تحریم نروژ و تحریم شهر لستر یک رابطه وجود دارد و آن گسترش بی‌اندازه و روزافزون اسلام و تعداد مسلمانان در قاره اروپا است که این مسئله تاثیر بسیار منفی بر یهودیان ساکن اروپا و همچنین اسرائیل دارد. نمونه‌های دیگر از «شهرهای ضداسرائیلی» وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به سال 2004 اشاره کرد. در سال 2004 گروهی از حامیان فلسطین طرحی را ارائه کردند که براساس آن شهر رفح در نوار غزه با شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین آمریکا خواهر خوانده می‌شد. در آن زمان انجمن یهودیان مدیسون که به 5 هزار نفر می‌رسید تصمیم به مبارزه با این طرح گرفت ولی با این وجود بسیاری از شهرهای آمریکایی با شهرهای فلسطینی خواهرخوانده باقی ماندند.
نویسنده صهیونیست اضافه کرد: مورد دیگری از اقدامات ضداسرائیلی در قالب «شهرضد اسرائیلی» در سال 2005 در شهر سامرویل در نزدیکی بوستون صورت گرفت. از کل 11 عضو شورای محلی شهر، 8 تن به تحریم مالی شرکت‌های صهیونیستی رای دادند و قطعنامه‌ای صادر کردند که با وجود وتوی شهردار سامرویل این قطعنامه تصویب شد.
موردی دیگر در همان سال 2005 در شهر روتردام هلند بود که دو رهبر حزب کارگر طرحی ضد اسرائیلی را به شهرداری این شهر ارائه کردند که براساس آن اسرائیل کاملا تحریم می‌شد. البته دلیل این اقدام ضد اسرائیلی کاملا مشهود است چرا که اکثر جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می‌دهند. پس از سه سال در سال 2008  سیاست‌های ضداسرائیلی به طرزی دیگر در روتردام مطرح شد. احزاب مختلف طرح خواهرخواندگی روتردام و غزه را پیشنهاد کردند که بسیاری از این طرح حمایت کردند.